hirdetés
hirdetés

Mitől függ az innovatív termék sikere?

Az elmúlt három évben összesen 41 termék, illetve szolgáltatás nyerte el „Az Év Terméke díjat”. A díjazottak többsége a napi fogyasztási cikk kategóriák köréből került ki (élelmiszerek, üdítőitalok, testápolás illetve háztartási papíráru), a többiek között vannak szolgáltatók, tartós fogyasztási cikk márkák, illetve OTC termékek. A díjat a fogyasztók szavazzák meg azokról az innovatív termékekről, amelyek az elmúlt egy 1-1,5 évben jelentek meg a hazai piacokon.

hirdetés

A fogyasztók által leginnovatívabbnak ítélt termékek listájának élére élelmiszer és testápolási márkák kerültek, a top10-es listába egy szolgáltatás és egy ruházati márka jutott még be. A fogyasztók szempontjából az innováció jelentheti egy teljesen új márka megjelenését, de jelentheti egy már meglévő márka új termékének bevezetését is – mindkét irányra van példa már az éllovasok körében is.

A sikeres, nem tömegpiaci termékek általában prémium termékek vagy valamilyen szűkebb célcsoport számára jelentenek vonzerőt, ebbe a szegmensbe az újdonságok közel harmada tartozik. Az új termékek zöme azonban sem jelentős vásárlói bázist, sem jelentős ismételt vásárlást nem tud elérni, így a bukott termékek közé kerülnek. Végül, bár nagyon kis szegmens, de érdemes megemlíteni azokat az innovatív termékeket, amelyek rövid időn belül viszonylag jelentős vásárlói tábort szereznek, azonban a kipróbálást követően a vásárlók nem térnek vissza hozzájuk, valószínűsíthetően csalódnak a termékben.

A díjazott márkák kifejezetten jó teljesítményt nyújtottak a hazai FMCG piacon, döntő többségük sikeres tömegtermékké vagy sikeres egyedi-termékké tudott válni. A bukott termékek aránya lényegesen elmarad a piaci átlagtól, mindössze az újdonságok hetedének nem sikerült jó teljesítményt elérnie a hazai fogyasztók körében.

A GfK kutatás szerint a napi fogyasztási cikkek területén a fogyasztó számára két értékben mutatkozhat meg az innováció ereje: egyrészt a kényelemben, másrészt a megfelelő ár-érték arányban. Az igazán sikeres innovációk, még ha több termékelőnyt is biztosítanak, e két értéket is megfelelő mértékben tartalmazzák.

A piacon maradás harmadik faktora a kényelem és jó ár-érték arányhoz tartozó termékelőnyök gyors kommunikációja.

Ennek a típusú kommunikációnak az egyik leghatékonyabb eszköze egyértelműen a termékminősítési programokban történő részvétel, melyben a  díjakkal a gyártók és forgalmazók jelölhetik új és innovatív termékeiket.

A GfK kutatásokból egyértelműsíthető, hogy az innováció folyamatos fenntartása egyre fontosabb, hiszen az európai tapasztalatok alapján az FMCG forgalom 7 százaléka származik még csak az innovációkból.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél