Employer branding
Mitől lesz jó egy munkahely a válság közepén is?
A csecsemőtápszereket és a felnőtt klinikai tápszereket forgalmazó Numil Kft. immár negyedszer nyerte el a dolgozói felméréseken alapuló, kitüntető címet, és az évek során számos fontos tapasztalatra tett szert a területen.
A vállalat munkáltatói tapasztalatai szerint a bevonó kultúra és a bizalmon alapuló, felhatalmazó vezetői stílus működik a legjobban a dolgozók számára. Ugyan a Numil egy nemzetközi nagyvállalat, a Danone cégcsoporthoz tartozik, mégis a multinacionális háttér előnyeit kihasználva is családias munkakörnyezetet lehetteremtenia támogatói kultúra révén. Az emberek pedig értékelik ezt, élnek a lehetőséggel és nem utolsó sorban pozitívan hat a munkájuk hatékonyságára is.

Kijelenthető, hogy a sikeres vezető támogató és rugalmas. Olyan munkakörülmények kialakításán kell dolgoznia, melyek válaszolnak a mai kor, a munkaerőpiac és a tehetségek kihívásaira. Ne féljenek igazán fontos kérdésekben is megkérdezni a kollegákat, bevonva őket a vállalat kulturális irányainak formálásába is.
A koronavírus okozta válság időszakában felerősödött a felső vezetők szerepe, hiszen tőlük megerősítést, gyors és jó döntéseket, hitelesen kommunikációt, pozitív vállalati jövőképet várnak a munkavállalók. Ebben az időszakban és azt követően is azok a vezetők lesznek sikeresek, akik rugalmasan tudják a változást kezelni, biztonságot nyújtanak a csapataik számára, és megtalálják a módját az emberi kapcsolódásnak.
A legfontosabb vezetői készségek az aktív figyelem, a folyamatos párbeszéd, az empátia és a visszajelzés. A Kincentric idei Legjobb Munkahelyek kutatása arra is rámutatott, hogy a vezetők fejlesztése vált a vállalatok első számú prioritásává a járvány utáni világban. Inspirálás, elkötelezés, felhatalmazás, és stresszkezelés azok a vezetői készségek, amelyek előtérbe kerülnek az „új normális” világában.
A válság kezelése jelentős plusz terhet ró a vállalatok humán erőforrás politikájára. A Numil ezen a területen is fontos tapasztalatokkal rendelkezik. A cég tevékenysége több ponton szervesen kapcsolódik az egészségügyi ellátó rendszerhez. A pandémia során a vállalat első lépésként megteremtette a biztonságos munkavégzés feltételeit a „területen” és az irodában egyaránt. A dolgozóknak rendszeres egészségvédelmi oktatást szervezett a vírushelyzetben alkalmazandó szabályokról. Mindemellett a mentális és lelki egészség megóvására is hangsúlyt fektetett. Előadássorozatot indított, mentálhigiénés szakemberek bevonásával. A korlátozások bevezetése utána azonnal megkezdték a területi munkatársak felkészítését, annak érdekében, hogy a megváltozott körülmények ellenére, munkájukat továbbra is hatékonyan el tudják látni.
A tréningek keretében elsajátított új speciális kompetenciák és azok rendszeres használata a vállalat eredményeiben is rövid időn belül észlelhetők voltak. Ennek a számos elemből tudatosan felépített programnak motorja és katalizátora, a cég HR vezetője, Kónya-Halászi Henrietta, aki segítette az elmélet gyakorlatba történő átültetését.
„Jó munkahely cím egyaránt érték a munkáltató és a munkavállalók számára – mondta el dr. Kralovánszky Gábor a Numil Kft. ügyvezetője – Egy támogató szervezetben a munkatársak mindent megtesznek a cég sikere érdekében, ugyanakkor a vállalat nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a dolgozók munkába fektetett energiája, erőfeszítése elismerésre kerüljön és az egyén számára is megtérüljön. Ettől lesz ez egy kölcsönösen hasznos és előnyös kapcsolat.