hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Moody’s: óriási lehet a fogyasztási deficit

A koronavírus-járvány megfékezését célzó korlátozó intézkedések miatt az európai háztartások fogyasztásának harmada végleg elveszhet vagy későbbre tolódhat - áll a Moody's Investors Service Londonban bemutatott tanulmányában.

hirdetés

A nemzetközi hitelminősítő közölte: az ilyen mértékű fogyasztási deficit éves időtávlatra kivetítve - vagyis úgy számolva, mintha a jelenlegi korlátozások változatlan módon tizenkét hónapig érvényben lennének - az EU-gazdaságok hazai össztermékének (GDP) 20 százalékával lenne egyenlő.

A legnagyobb európai gazdaságok közül Spanyolországban, Olaszországban és Nagy-Britanniában a legmagasabb a valószínűleg elmaradó vagy későbbre halasztott fogyasztási hányad: ezekben az országokban a nem realizálódó fogyasztási érték elérheti a hazai össztermék 25 százalékát az éves kivetítésű számítási módszerrel mérve - áll a Moody's keddi elemzésében.

A hitelminősítő szerint várhatóan a szolgáltatási szektor, azon belül is mindenekelőtt a vendéglátóipar, valamint a kulturális és a közlekedési szolgáltatási szféra lesz az a terület, amelyen a mostani korlátozások és zárlatok miatt kieső fogyasztást később sem lehet pótolni.

A Moody's számításai szerint ezekre a területekre jut az Európai Unión belül a háztartási fogyasztás értékének 25 százaléka.

Forrás: 123rf

A tartós fogyasztási termékek, például az autók, ruházati cikkek esetében - amelyekre az uniós háztartások fogyasztási kiadásaik 20 százalékát költik - ugyanakkor nem biztos, hogy a most kieső fogyasztás teljesen elvész, mivel a korlátozások idején lefojtott kereslet felszabadulhat a korlátozások feloldásával és a fogyasztói bizalom javulásával.

A fogyasztás zuhanásszerű csökkenését jelzi, hogy a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) kedden ismertetett adatai szerint áprilisban gyakorlatilag megszűnt az új autók kereslete.

A szakmai szervezet közölte: a múlt hónapban mindössze 4321 személyautót helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, 97,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Tavaly áprilisban 161 ezer új autót értékesítettek a brit márkakereskedések.

Az SMMT hangsúlyozta: a múlt havi adat 74 éves mélypont, legutóbbi ugyanis 1946 februárjában adtak el kevesebb személyautót Nagy-Britanniában, mint idén áprilisban.

Az év eleje óta eltelt hónapokban is meredeken zuhant a brit autóértékesítés: az idén eddig 487 878 új autó került forgalomba, 43,4 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi azonos időszakban.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Kiadónk társoldalai