hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Újrahasznosítás

Műanyagtalanításban élen jár a Tesco is

2019 februárjában a Tesco vállalta, hogy 2020 év végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot. Másfél évvel a vállalást követően az áruházlánc 454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában, és a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére tovább folytatja a munkát a minél fenntarthatóbb működés érdekében.

hirdetés

Az elmúlt 18 hónapban a Tesco szorosan együttműködött szállítóival a helyben nehezen újrahasznosítható anyagokat tartalmazó termékek csomagolásának áttervezésében, hogy közösen megtalálják a megfelelő helyettesítő anyagokat. A gyártástechnológia módosításával az áruházlánc 454 tonna újrahasznosításra nem alkalmas műanyagot váltott ki egyéb alternatívákkal a közép-európai régióhoz tartozó országokban, így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában. Ez a sajátmárkás termékeiben megtalálható nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százalékának felel meg, és hatalmas előrelépést jelent a 2025-re 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra történő átállásban.

A legnagyobb változás az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök esetében tapasztalható, amelyeknél a Tesco és partnerei a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC (polivinilklorid) tartalmú csomagolóanyagokat széles körben újrahasznosíthatókkal, így például PET- vagy polietilén-alapúakkal váltották ki. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti. Emellett az energiaitalok PVC-fólia bevonatának kis sűrűségű polietilénnel való helyettesítése öt tonnával kevesebb hulladékot eredményez. A tejtermékek, pékáruk és édességek területén végrehajtott hasonló változtatások pedig összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonásához járultak hozzá.

„Tavaly összeállítottunk egy listát a termékeink csomagolásaiban leggyakrabban előforduló anyagokról, és újrahasznosíthatóság, illetve helyettesíthetőség alapján különböző kategóriákba rendeztük őket. Szállítóinkkal szorosan együttműködünk annak érdekében, hogy a helyi körülmények között nehezen újrahasznosítható összes anyagot eltávolítsuk, ezzel is növelve termékeink fenntarthatóságát. 2019 óta óriási lépést tettünk előre a vállalásunk teljesítése útján, amelyen idén is töretlenül megyünk előre. Csak Magyarországon eddig 62 tonna nehezen újrahasznosítható anyagot vontunk ki a használatból, ami a „piros” besorolású anyagok 92 százalékát teszi ki"– mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója.

Az egyszerű újrahasznosíthatóság garantálása mellett a Tesco a sajátmárkás termékei csomagolásának tömegét is a lehető legalacsonyabbra szeretné csökkenteni. Számos sajátmárkás terméke ezért már könnyebb csomagolásban kerül a polcokra, vagy olyan megújult technológiai eljárással készül, ami lehetővé teszi a csomagolás egyes részeinek eltávolítását vagy helyettesítését. A csomagolás súlyának csökkentése nemcsak a felhasznált anyagok mennyiségét képes visszaszorítani, hanem a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is azáltal, hogy a fuvarozás így kisebb energiafelhasználással jár. A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá.

Az elmúlt másfél év során bevezetett változtatások mind szerves részei a Tesco fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségének. Az áruházlánc büszke az eddigi eredményeire, különösen, hogy a járványhelyzet ellenére is sikerült fejlődést elérnie. A vállalat hosszú távú célja, hogy 2025-ig minden sajátmárkás termékének csomagolása teljes egészében újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.