hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 07., vasárnap - Tamás.
hirdetés

Nagy baj van a ketchuppal

hirdetés

Ami rossz hír összejöhet egy tőzsdei cég házatáján, az tegnap össze is jött az amerikai élelmiszeripari óriáscégnek, a Kraft Heinz Inc.-nek. Felügyeleti vizsgálat a könyvelésben, romló eladási adatok, osztalékcsökkentés, vártnál sokkal gyengébb eredmény. 20 százalékkal zuhan az árfolyam, Warren Buffették néhány perc alatt veszítettek 2,8 milliárd dollárt.

A tőzsdén kívüli kereskedésben hatalmasat, 20 százalékot zuhantak tegnap a Heinz ketchupot is gyártó Kraft Heinz Inc. részvényei, miután rossz hírek tömegével bombázta meg befektetőit az élelmiszeripari óriáscég. A csütörtöki rendes kereskedési időt még 59 milliárd dolláros piaci kapitalizációval záró cég - ha a mai nyitásig nem változik a helyzet -, egy pillanat alatt 10 milliárd dollárral érhet kevesebbet, ez pedig legnagyobb részvényesének, a Warren Buffett nevével fémjelzete Berkshire Hathaway-nek 2,8 milliárd dolláros veszteséget jelent  a Bloomberg számításai szerint rövid idő leforgása alatt.

A látványos esést kiváltó okok közül az egyik, hogy a társaság bejelentése szerint idézést kapott az amerikai értékpapírpiaci felügyelettől (U.S. Securities and Exchange Commission - SEC) könyvelési gyakorlatának vizsgálatával kapcsolatban. A vizsgálat még tavaly októberben indult a cég bejelentése szerint, s annak kezdetével egyidőben saját belső vizsgálatot is indítottak - írja a Financial Times (FT). Ez azonban egyelőre nem volt igazán jelentős hatással a cég eredményére, összesen 25 millió dollárral növelte meg az eredménykimutatásban az eladott termékek bekerülési árát.

Ugyanakkor sokkal nagyobb negatív hatása volt annak, hogy Kraft Heinz a negyedik negyedévben egy nem várt, 15,4 milliárd dollár értékű leírást csinált a mérlegében, amelynek eredményeként a negyedik negyedévben 12,6 milliárd dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A leírások jó része a Kraft és az Oscar Mayer márkajelzésű termékekhez kötődik. De a leírások nélkül is elmaradt a cég nyeresége a várttól, a részvényenkénti 94 centes várakozásokhoz képest csak 84 cent lett.

Mindezek eredményeként a társaság több mint harmadával csökkentette osztalékát, a negyedévente fizetendő 62,5 centről 40 centre. Ráadásul a társaság vezetése csökkentette a 2019-es és a 2020-as nyereségre vonatkozó előrejelzését is. Míg a piac korábban azt várta, hogy a cég EBITDA-ja 7 milliárd dollárról 7,5 milliárd dollárra növekszik, addig a menedzsment már csak 6,3-6,5 milliárd dollárt jelzett előre.

A Kraft Heinz részvényesei számára nem ez az első eladási hullám, amellyel szembe kellett nézniük. A cég 2015-ös feldarabolása óta - amikor az Egyesült Államokon és Kanadán kívüli tevékenységet Mondelez néven leválasztották - a részvények értéküknek mintegy harmadát veszítették el (igaz, járt jóval magasabban is árfolyam). Az FT szerint a társaság az elmúlt években egyszerre szenved a fogyasztói szokások drasztikus változásától, a hirdetési piac masszív átalakulásától és az elosztási láncokban bekövetkezett változásoktól.

David Knopf, a társaság pénzügyi igazgatójának elmondása szerint a jelenleg mintegy 30,9 milliárd dolláros adósságállománnyal rendelkező társaság arra készül, hogy bizonyos üzletágait értékesítse. Elsősorban azok kerülnek szóba, amelyek saját területükön nem rendelkeznek kifejezett komparatív előnyökkel.

(forrás: https://www.napi.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

Kiadónk társoldalai