hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 27., szerda - Angelika.
hirdetés

Nagy költések kis kedvenceinkre

Mind a kutya-, mind a macskaeledel kategóriája növekedni tudott a 2016. december és 2017. november közötti időszakban az előző év azonos időszakához viszonyítva.

hirdetés

A kutyaeledel értékbeli eladása elérte a 34 milliárd forintot, ez 8 százalékos növekedés a 2015. december–2016. novemberi időszakhoz képest.

Másik négylábú házi kedvencünkre is hasonlóan többet költöttünk, a két vizsgált időszakban 23 milliárd forintról majdnem 25 milliárd forintra emelkedett a macskaeledelek értékbeli eladása, ami 11 százalékos növekedést jelent.
A kutyaeledelen belül vizsgált kategóriák közül a nedves eledelek fogynak a leginkább, mind értékben, mind mennyiségben, és darabszámra is ez a legkiemelkedőbb szegmens. 2016 decembere és 2017 novembere között több mint 18 milliárd forintnyi nedves tápot vásároltak a gazdik, ez 67 ezer tonnát és 75 milliárd eladott csomagot jelent.

A növekedési üteme is figyelemre méltó ennek a tápfajtának – értékben 11, mennyiségben 8 százalékot emelkedett az eladása a nedves eledeleknek a két vizsgált időszakban. A száraztápok eladása stagnál, 2015. december–2016. november, valamint 2016. december és 2017. november között is valamivel több, mint 12 milliárd forintot költöttek erre a fajta eledelre a kutyatulajdonosok. Tonnában ez 47 ezret jelent mindkét időszakra vonatkozóan.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


Egyre népszerűbb a jutalomfalatok szegmense is, értékben 2,2 milliárd, mennyiségben 1100 tonna volt az eladása 2016. december és 2017. november között, ami 14 és 11 százalékos növekedést jelent az előző vizsgált időszakhoz képest. A decemberi időszakokban tapasztalható kiugrás a jutalomfalatok értékesítésében, ami alapján sejthető, hogy a gazdik szívesen lepik meg ilyen finomságokkal a kedvenceiket karácsonykor.

A kutyatápok értékesítésének háromnegyede (78 és 77 százalék) a 400 négyzetméternél nagyobb boltokban bonyolódott le mindkét vizsgált időszakban, harmadik helyen az 50 és 200 négyzetméter alapterület közötti üzletek kerültek. A macskatápok eladása is növekedett a vizsgált két időszak során, mind értékben, mind mennyiségben 11 százalékkal. Az eledelfajták közül itt is a nedves tápok a legnépszerűbbek, 2016. december és 2017. november között majdnem 19 milliárd forint értékben fogytak a boltok polcairól, ez 10 százalékos emelkedés. Mennyiségben majdnem 32 ezer tonna nedves táp került értékesítésre a vizsgált utolsó periódusban, ez a szám 2015. december–2016. november között majdnem 29 ezer tonna volt, ami szintén 10 százalékos növekedést jelent.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


A szárazeledelek értékbeli eladása az utolsó vizsgált időszakban 6 milliárd forint volt, mennyiségi értékesítése pedig 11 ezer tonna. És bár a szárazeledeleknek jól láthatóan kisebb a részesedésük a teljes kategóriából, azért ez a szegmens is el tudott érni két számjegyű, 12 százalékos növekedést a két vizsgált időszak között. A jutalomfalatok a macskaeledelek között is egyre népszerűbbek (6 százalékos növekedést produkáltak a két vizsgált időszak között), és itt is tapasztalható némi kiugrás az ünnepi időszakban, azonban még nem olyan népszerű a macskák számára ilyen jellegű kiegészítő eledelt vásárolni, mint a kutyák számára – a teljes kutyaeledel-kategória eladásából 7 százalékot tesznek ki ezek a falatok, a macskaeledelek között még csak 3 százalékot az utolsó vizsgált időszakban.

Emellett a kutyaeledelhez hasonlóan ennek a kategóriának az értékesítése is a 400 négyzetméternél nagyobb területű üzletekben koncentrálódik, az értékbeli eladások 70 százaléka bonyolódott le ezekben a bolttípusokban a legutóbb vizsgált két időszak során. | Hajnal Dóra Nielsen, ügyfélkapcsolati vezető

Hajnal Dóra , Nielsen, ügyfélkapcsolati vezető
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFP pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.