hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 28., vasárnap - Elemér.
hirdetés

Nagyüzemben folyik a trükközés a hazai fagylaltpiacon

Velünk is megesett, hogy a szuper látvány ellenére csupán egy nagy adag színes, de ízetlen fagyit kaptunk? A NoSalty megmutatja, hogyan ismerhetjük fel az átverésre szakosodott fagyizókat.

hirdetés

Egyre nagyobb gondot okoz a magyar cukrászoknak az úgynevezett „albán jelenség”, ami röviden annyit takar, hogy számos helyen gyenge minőségű alapanyagokból rossz minőségű fagylaltot készítenek, amit meg persze mi megveszünk, mert nagy adagot kapunk olcsón – derül ki a Magyarországon is terjedő probléma a Pénzcentrum összefoglalójából.

A témával a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületét keresték meg, akiktől nagyon rövid időn belül az ország különböző pontjairól 5 felháborodott cukrász válaszát is megkapták. A cukrászok szinte azonos véleményen voltak, vagyis úgy gondolják, hogy az albán fagyizók tisztességtelen piaci magatartásukkal hatalmas anyagi és erkölcsi károkat okoznak közvetlenül a magyar fagylaltos társadalomnak, közvetetten pedig minden vásárlójuknak és az egész magyar gazdaságnak.

Mi velük a gond?

Az albán fagyizók általában szakmai háttér és végezettség nélkül dolgoznak, sokszor ellenőrizetlenül – például éjszakai fagyasztással. A legtöbbször pedig persze a tulajdonosi háttér is tisztázatlan.

„Személyes tapasztalatom, hogy környékünkön van olyan közöttük, akinek köztartozása meghaladja a 100 millió forintot, mégis sorban nyithatja az új üzleteket” - meséli az egyik megkérdezett cukrász a Pénzcentrum megkeresésére.

A fagylaltokban stabilizátoroknak és emulgátoroknak többszörösét használják fel. Emellett silány alapanyagokkal dolgoznak, a vendégek nem igazán kapnak itt mást, mint: festékeket, aromákat, savót, soványtejport, minimális természetes alapanyagot és rengeteg levegőt.

A jelenséget akár vattacukor-effektusnak is nevezhetnénk, ugyanis a jó minőségű fagylaltba a fagyasztás során maximum 30-35 százalék a levegő, a szóban forgó fagylaltoknál azonban nem ritka a 100 százalékos térfogatnövelés sem, vagyis gyakorlatilag levegőt adnak el nekünk.

A NoSalty cikkét ezen az oldalon lehet továbbolvasni.

(forrás: Pénzcentrum/Nosalty.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.