hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 29., csütörtök - Nárcisz.
hirdetés

Nehéz helyzetben a spárgatermesztők

A friss hazai spárga már kapható a piacokon, üzletekben. A termesztők bevételkiesésre számítanak az éttermek, szállodák leállása miatt, valamint az időjárás sem kedvezett a növénynek. A magyar spárga kiváló minőségű, normál esetben nagyrészt külföldön, Németországban és Svájcban értékesítik. A magyarok körében nem igazán népszerű a spárga, pedig igazán egészséges zöldség.

hirdetés

Mintegy 1570 hektár a magyarországi üzemi spárga termőterület, az évi termésmennyiség 5000 tonna közül szokott lenni. A legjelentősebb termőterületek Bács-Kiskun (58%) és Csongrád (29%) megyékben találhatók, de kisebb ültetvények vannak még Hajdú-Bihar, Baranya, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Békés megyékben is. Sajnos idén a késő tavaszi fagyok a spárgát sem kímélték, így összességében az átlagosnál kisebb mennyiségre számítanak a termelők, de még ennek a betakarításával és értékesítésével is komoly gondjaik vannak. Becslések szerint mintegy 30 százalékos a terméskiesés.

A tavaszi időszakban az egyik legkorábbi, exportorientált magyar kertészeti termék a spárga. Az enyhe télnek köszönhetően ebben az évben korán, március elején kezdődött a fóliával takart, úgynevezett halványított (fehér) spárga betakarítása. A spárga fő piaca Németország és Svájc. A járványhelyzet ellehetetlenítette a piacindítást, a megrendelések elmaradtak és kezdeti szállítmányozási problémák is voltak. Mindeközben súlyos fagykár érte többször is az állományt. A hektikus szezont még az is nehezítette, hogy a zömmel erdélyi magyar, illetve román szedőmunkások hazamentek és nem tudtak visszajönni. Több ok együttes hatásaként már most látható, hogy egyes területeken 30 százaléka nem lesz betakarítható, és súlyos piaci veszteséggel kell számolni. Ez sajnos már most kihat a zöldspárga-értékesítésre is, és ugyanúgy, mint a gombánál, a HORECA szektor leállása is a fő okok között szerepel.

A munkaerő-problémákat a cégek igyekeznek kezelni, és más ágazatokból ideiglenesen felszabadult munkaerőt betanítani a spárga szedésére, több-kevesebb sikerrel.
Hazánkban – bár folyamatosan emelkedett az elmúlt években, de még mindig – nagyon alacsony mértékű a spárgafogyasztás a nyugat-európaihoz képest. Jelenleg itthon mintegy negyed kilogramm/fő az éves fogyasztás. Az Európai Unió tagországai közül Németországban a legnagyobb az egy főre jutó spárgafogyasztás, 1,7 kilogramm/év.

Forrás: 123rf

A spárga tele van rostokkal, vitaminokkal, és kevés a kalóriaértéke, valamint könnyű elkészíteni. Fogyókúrához, méregtelenítéshez, de hajunk, bőrünk és körmünk szépségének, egészségének megőrzéséhez is hatékonyan hozzájárul. Kifejezetten gazdag A-, C-, E-, K-, és B-vitaminokban, folsavban, kalciumban, foszforban, vasban, nátriumban illetve káliumban. A szárat jól emészthető rostok alkotják, amelyek segítik a bélműködést és az emésztést.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!