hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Környezetvédelem

Népszerű hölgyek támogatják az eldobható műanyagok mellőzését

A SodaStream, a márka hazai történetében először együttműködésre lépett három hazai influenszerrel. A világ vezető szódagépgyártója ily módon szeretné felhívni a figyelmet az egyszerhasználatos műanyaghulladék csökkentésének és az élővizek védelmének fontosságára. „Szeretnénk ezt az üzenetet a közösségi médiában hangsúlyosabban megjeleníteni. Éppen ezért olyan influenszerekkel vettük fel a kapcsolatot, akik maguk is hisznek az értékteremtés erejében, hiszen a PET-palackokkal kapcsolatos hulladékszennyezést illetően a 24 órában vagyunk” – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

hirdetés

A koronavírus járvány érthető módon több problémáról, így az élővizekbe és a természetbe kikerülő, egyre jobban gyarapodó műanyaghulladékról is elterelte a figyelmet. „A pandémiának ugyanakkor belátható időn belül vége lehet és remélhetőleg a világon mindenhol sikerül visszaállítani az életet a megszokott kerékvágásba. Remélhetőleg ez már úgy fog megtörténni, hogy jóval kevesebb eldobható műanyagot használunk, mint azelőtt” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina. A műanyaghulladék szennyezés távoli problémának tűnhet, hiszen közvetlen környezetünkből általában mindenhol elszállítják a szemetet. Az óceánokba ugyanakkor minden évben 8 millió tonna műanyag kerül a szárazföldek belsejéből induló folyókon keresztül. A helyzetet csak tetézi, hogy minden évben 300 millió tonna műanyaghulladék keletkezik a világon.

A SodaStream szerint a műanyag-hulladékot akkor lehet hatásosan csökkenteni, ha meg sem termeljük azt. Ezt az üzenetet a márka három influenszer segítségével juttatja el a hazai közösségi média felhasználókhoz. A SodaStream influenszer csapatát erősíti a könyvolvasást és a könyveket népszerűsítő Szabó Diána, a zerowaste-tanácsadó és a Dobd ki a szemetest! című könyv szerzője, Tóth Andi, valamint a szépség-életmód influenszer, Pilisi Petra Panna.

„Nem adom sok mindenhez a nevem, csak olyan cégekkel működöm együtt, amelyeknek az elveivel egyetértek, és olyanokkal, amelyekkel tudok azonosulni. Engem nagyon régóta foglalkoztat a bolygónk sorsa, számtalan könyvet elolvastam a témában erről. Fokozottan igaz erre, hogy minél jobban belemerül valaki ebbe a témába, annál jobban látja, mennyire összetett és milyen hihetetlenül veszélyes”– jegyezte meg az együttműködés kapcsán a közel 23 ezer Instagram követővel rendelkező Szabó Diána.

Szabó Diána

„Az ökológiai válság megoldásának csupán csak egy picike szeletét teszi ki a hulladék mennyiségének minimalizálása, azonban éppen ez az a terület, ahol bárki bármikor könnyedén konkrét lépéseket tehet környezetünk védelmében és egy élhetőbb jövő elérése érdekében. A PET-palackok csapvízre és szódavízre történő leváltása az egyik legegyszerűbb alternatív lehetőség, a sok egyéb zero waste megoldás közül. Szeretném, ha minél több ember megértené ezeknek az apró lépéseknek a fontosságát, hiszem, hogy minden kis lépés számít” – hangsúlyozta a 17 ezer Facebook rajongóval rendelkező Tóth Andi.

Tóth Andi

„Számomra rendkívül fontos szempont volt a felesleges PET-palackok vásárlásának elhagyása, ezért kifejezettem erre kerestem megoldást. Ekkor jöttek szóba a Sodastream készülékei, amelyekkel egy patronnal akár 60-80 liter szódavizet is készíthetek, ezzel csökkentve a műanyag hulladékok termelését. Másodsorban pedig megkímél a nehéz cipekedéstől és sokkal kényelmesebb otthon a csapból folyó vízből szódát készíteni akár egy palacsintához vagy egy finom szörphöz” - árulta el a közel 15 ezer Instagram követővel rendelkező Pilisi Petra Panna. Hozzátette: úgy véli, hogy a környezetünk jobbá tétele rajtunk is múlik.

Pilisi Petra Panna

A SodaStream a jövőben széles körben népszerűsíteni fogja közösségi médiában a műanyag-hulladék csökkentésének fontosságát.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!