hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Nőtt a dohány termőterülete és termésátlaga

Magyarországon 3380 hektáros termőterületen 6802 tonna dohány termett 2017-ben, a két évvel ezelőtti adatokhoz képest javult a termésátlag, nőtt a termésmennyiség és termőterület nagysága is - közölte éves termelési jelentésében a Magyar Dohánytermelők Országos Szövetsége (Madosz).

hirdetés

A szervezet honlapjára kedden feltöltött adatok szerint a 2017-es magyarországi átlagtermés hektáronként 2,012 tonna volt, míg az előző évben 1,885 tonna. Kissé nőtt a termőterület is. 2016-ban 3366 hektáron, 2017-ben pedig 3380 hektáron termeltek  dohányt. A termelők összesen 6802 tonna dohányt takarítottak be a földekről, szemben a 2016-os 6343 tonnával.

A Virginia-fajtacsoport 2688 hektáron 5292 tonnát termett, ami hektáronként 1,969 tonnás átlagtermésnek felel meg. A Burleyt 692 hektáron termelték, az 1510 tonnás össztermés hektáronként 2,182 tonnás átlagot jelentett. A Virginia termőterülete 57 hektárral nőtt, míg a Burley-é 43 hektárral csökkent 2016-hoz képest, a betakarított termés mennyisége az előbbi fajtánál a 2016-os 4803 tonnáról 5292 tonnára nőtt, míg az utóbbinál 1540-ről 1510 tonnára csökkent.

A dohány felvásárlási ára a Virginiánál átlagosan 571 forint, a Burley-nél 473 forint volt. Ehhez képest 2016-ban egy kilogramm Virginiáért átlagosan 537, míg a Burleynél 455 forintot fizettek a felvásárlók.

A két nagy felvásárló, a nyíregyházi Universal Leaf Tobacco (ULT) Magyarország Zrt. és a szolnoki Dofer Dohányfermentáló Zrt. összesen 882 termeltetési szerződést kötött 2016-ban, a termelők közül 680-an az ULT-vel voltak szerződésben - olvasható a www.madosz hu. oldalon.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!