hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Nőtt a kiskerforgalom júliusban

Júliusban 2,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatással kiigazított és a nyers adatok szerint egyaránt - jelentette szerdán az első becslés alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

hirdetés

A forgalom növekedési üteme az élelmiszerfogyasztás lassulása miatt jelentősen elmaradt a júniusi 4,1 százaléktól. Az élelmiszer eladások volumene a júniusi 6,2 százalékos éves növekedésről 1,6 százalékra esett vissza, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése viszont 1,1 százalékról 2,7 százalékosra gyorsult.

Az üzemanyag-kiskereskedelemben júliusban 3,4 százalékkal nőtt az eladások volumene, ez azonban 1,2 százalékponttal elmarad a júniusi mértéktől.

A KSH emlékeztet arra, hogy 2014. júliustól a kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó adatok tartalmukban megegyeznek a tavalyiakkal, így összevethetők.

Az idén január-júliusban a kiskereskedelmi forgalom a kiigazítatlan, nyers adatok szerint 5,5 százalékkal , naptárhatástól megtisztítva 5,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kumulált adatokat azonban torzítja, hogy az első félévben nem összehasonlíthatók az élelmiszerforgalomra vonatkozó adatok mert 2013. július 1-jétől átalakult a dohánytermékek kiskereskedelmének szerkezete és változás következett be a kiskereskedelmi adatok forrásában is, mivel azóta a mintavételes eljárás helyett rendelkezésre állnak a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. teljes körű adatai. Így az első hét hónapban az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom 6,9 százalékkal nőtt. A módszertani torzítás nem érinti viszont, hogy a nem élelmiszer-kiskereskedelem 4,4 százalékkal, az üzemanyag eladások 4,6 százalékkal emelkedtek.

A júliusra vonatkozó második becslés adatait, részletes bontásban, szeptember 24-én teszi közzé a KSH.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!