hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

Ordacsehiben megkezdődött az idei szölőszüret

A korai érésű Csabagyöngyével kezdődött meg Ordacsehiben a szőlőszüret Európában, jó termés várható, a szőlő átvételi ára nem változik – nyilatkozta a szüret csütörtöki indításakor Varga Bálint, a Varga Pincészet ügyvezetője.

hirdetés

„Európában és az északi féltekén az elsőként beérő szőlőfajta a Csabagyöngye. Magyar sajátosság, hogy július végén, augusztus elején már el lehet kezdeni a szüretet, és a következő szüretelhető Irsai is egy hungarikumnak számító fajta lesz" – számolt be az ügyvezető a Balaton Agrár Zrt. területén zajló szüretelés megtekintésével egybekötött sajtótájékoztatón.

A kedvező időjárásnak köszönhetően idén eddig keveset kellett költeni növényvédelemre, és az utóbbi 5-6 év legjobb minőségű és mennyiségű termésére lehet számítani a Csabagyöngyéből, 15 mustfokkal. Az ebből készülő fehérbort kíméletes hideg erjesztés és szűrés után érlelés nélkül palackozzák azonnal, így néhány hét múlva Európa első újboraként, "hungarikumként" kerül a boltok polcaira.

A termésátlag 100 mázsa felett várható, ami 10-20 százalékkal több, mint tavaly. Az átvételi ár a tavalyival megegyező, 100 forint plusz áfa lesz kilogrammonként. A többi szőlőfajta átvételi áráról még folynak a tárgyalások, de ott is hasonlóra lehet számítani – mondta Varga Bálint. (A Varga Pincészet a Balaton környékén közel ezer szőlőtermelőt integrál, mintegy ezer hektárnyi területről vásárolva fel a szőlőt, továbbá közel 200 hektárnyi saját szőlővel is rendelkezik. Az egyedüli olyan pincészet, amely nagy tételben állít elő bort a Csabagyöngyéből – a cégvezető tájékoztatása szerint.)

Az Ordacsehi és Lengyeltóti környékén található, mintegy 10 hektárnyi területről felvásárolt szőlőből 90-100 ezer palacknyi bort készít a pincészet, ami le is fedi a keresletet. Ennek a bornak, amelyet 14 éves munkával sikerült bevezetni a hazai piacra, kialakult egy stabil hazai vevőköre, külpiacra nem szállítanak belőle.

Rózsaszín virágkor

A borfogyasztási szokások átalakulásáról is szót ejtve Varga Bálint úgy fogalmazott: "rosé-őrület" van Magyarországon. Ebből a borfajtából a nemzetközi átlag dupláját fogyasztják a magyarok. Ma már a Varga Pincészet által érékesített borok harmada fehér, harmada vörös, és harmada rosé, holott tíz évvel ezelőtt még minden 100. értékesített palack volt csak rosé. Idén tovább tart a növekvő tendencia, tavalyhoz képest eddig 57 százalékkal nőtt a pincészet roséértékesítése.

Bohus Zoltán, a Balaton Agrár Zrt. szőlészeti ágazatvezetője elmondta, idén se járvány, se jégeső nem tizedelte a szőlőt, aminek köszönhetően 15-20 százalékkal jobb a termésátlag a társaság területén, mint az elmúlt évben, és a minőség is kedvezőbb. Ez a sokéves átlaghoz képest nem számít kimagasló eredménynek, a tavalyi csapadékos időjárás miatti gyengébb terméshez viszonyítva viszont kifejezetten jó. A szüret folytatása más szőlőfajtákkal is hasonlóan alakulhat, amennyiben az időjárás továbbra is kedvező marad – tette hozzá.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.