hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 18., vasárnap - Andrea, Ilma.
hirdetés

Óriásit ugrott a kisüzemi sörfőzdék forgalma

Tavaly 6,2 millió hektoliter sört értékesítettek a hazai piacon a nagy sörgyárak, a kisüzemi főzdék közel 100 ezer hektolitert – írja a Világgazdaság..

hirdetés

Az előző évinél tavaly 2 százalékkal több, 6,2 millió hektoliter sört adott el Magyarországon a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi, a Dreher, a Heineken Hungária és a Pécsi Sörfőzde, valamint a piachoz importsörrel hozzájáruló Carlsberg Hungary – tudta meg a Világgazdaság. Ez 100 ezer hektoliter növekedés éves alapon, ami 20 millió korsónak felel meg. A Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint a prémiumsörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg a középkategóriások eladása 10 százalékkal nőtt. A gazdaságos, saját márkás sörök piaca 5 százalékkal szűkült, az ízesített söröké pedig 19 százalékkal 302 ezer hektoliterre bővült. Ennél is jobban, 25 százalékkal, 114 ezer hektoliterre ugrott az alkoholmentes szegmens.

Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé – értékelte az adatokat lapunknak Schillinger Attila, a sörszövetség igazgatója. Mint mondta, a piac középső kategóriája főleg az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására erősödött. Felpörgőben a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán. Úgy látja, a minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, ami most már itthon is meghatározza a piacot.

A nagyipari prémium- és a kézműves sörök együtt hatnak a hazai sörkultúra fejlődésére – húzta alá. Forgalmi adóból a söripar befizetései tavaly 21 százalékkal 26,8 milliárd forintra nőttek, az adók és járulékok összesen 77 milliárd forinttal járultak hozzá az államkasszához. Ezenfelül az ipar szereplői több százmillió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek a többutas üveg- és alumíniumdoboz-csomagolások visszagyűjtésére és újrahasznosítására irányulnak.

Folytatódik a szövetség Sör mi több nevű kezdeményezése, amely a sörnek a modern magyar gasztronómiában betöltött szerepére, illetve a hazai sörkultúra fejlesztésére koncentrál. Ebben az évben a sörminőség és a csapolt sörök kerülnek a középpontba. Utóbbi kategória a teljes hazai piac csaknem 10 százalékát teszi ki, de részesedése tavaly egy százalékkal csökkent. Mivel a csapolt sör főként belföldön készül, a csökkenés megfordítása pedig minden hazai gyártó érdeke, a nagy sörgyártók és a kis főzdék együtt fordultak a kormányhoz, hogy a vendéglátásban alkalmazott kedvezményes áfaszintet terjesszék ki a csapolt sörre is.

Forrás: 123rf

Nagyot nőttek a kicsik

A kisüzemi főzdékben előállított és forgalomba bocsátott sör mennyisége tavaly 499,9 ezer hektoliterfok volt, ez alapján 404,9 millió forint jövedéki adót vallottak be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai szerint. Átlagosan 5 százalékos alkoholtartalommal számolva ez majdnem 100 ezer hektoliternek felel meg. Éves alapon dupláztak a kisüzemek, hiszen 2016-ban még 247,1 ezer hektoliterfok után 200,2 millió forint volt a jövedéki adójuk. Gyenge Zsolt, a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületének elnöke a Világgazdaságnak elmondta: az üzemek nagy része jelentős kapacitásbővítést, termék- és technológiafejlesztést hajtott végre. Nőtt a söreiket kínáló vendéglátóhelyek száma, és termékeik néhány kiskereskedelmi lánc üzleteiben is megjelentek.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!