Paktumot kötöttek az alkoholgyártók
A kiskorúak védelmében egyeztek meg
Felelős közösségi médiás marketingmegoldásokról egyezett meg Európa nyolc legnagyobb alkoholgyártója annak érdekében, hogy a kiskorúakhoz ne juthassanak el üzeneteik. A megegyezés az Európai Bizottság nyomására jött létre.
Az Európai Unió 27 országára kiterjedő megállapodásról döntött nyolc nagy európai alkoholgyártó annak érdekében, hogy milyen alapelvek szerint reklámozzák termékeiket a közösségi médiában és az online felületeken – írja a Marketingweek. A megállapodás célja elsősorban az, hogy kiskorúak ne találkozhassanak még csak véletlenül sem alkoholt reklámozó tartalmakkal a közösségi médiában sem.
Ennek elérésére a Facebook szponzorált történeteinek megjelenését korcsoportokhoz kötik majd, illetve máshol csak olyan felületeken hirdetnek majd, ahol becsülhető módon a látogatók minimum 70 százaléka 18 évnél idősebb.
Az AB InBev, a Bacardi, a Brown-Forman, a Carlsberg, a Diageo, a Heineken, a Pernod Ricard és az SAB Miller a Hirdetők Világszövetségével dolgozik majd együtt az új szabályok kialakításán.
Az önszabályozási megállapodásról azután döntöttek a cégek, hogy az Európai Bizottság az alkoholfogyasztás káros hatásainak csökkentésére életre hívta az Európai Alkohol-Egészségi Fórum nevű kezdeményezését. Ez a szerv gyakorol nyomást a cégekre, hogy egységesítsék a közösségi médiás reklámozásra vonatkozó szabályaikat.