hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Radikálisan változik meg a csomagolóipar

Az utóbbi időben nagyon komoly impulzusok érik a csomagolóipart, amelyek hatására az ágazat várhatóan jelentősen átalakul, korábban elindult folyamatai felgyorsulnak. Az egyszer használatos műanyagok uniós tilalma 2021-től,valamint a közvélemény erősödő nyomása rákényszeríti a szegmenst a környezetbarát alapanyagok használatára. Ezzel párhuzamosan a jelenlegi járványhelyzet a globális ellátási láncok – környezetvédelmi szempontból szintén előnyös – kiváltását hozhatja magával.

hirdetés

A fentiek közül az egyszerhasználatos műanyagok helyettesítése talán a sürgetőbb, hiszen 2021 januárjáig, a jogszabályok életbe lépéséig már csak hónapok vannak hátra, és egyelőre nincs jele az időpont kitolásának vagy az enyhítésnek – ismertette a helyzetet Markos András, a Hesse Trade Kft. ügyvezetője.

A másik szempont, az ellátási láncok lerövidítése összetettebb kérdés, de ha megvan a szándék, az is hamar bekövetkezik majd.Napjainkban számos ágazat, gyártó szenved a szállítási idők elhúzódásától, az áru késedelmétől, csomagolást pedig szinte minden szektor használ. Bár korábban ilyen helyzet, mint most rendszerszinten nem fordult elő, a gyártók egészen biztosan levonják a tanulságokat.

A két hatás keresztmetszetében, megoldásként a helyben gyártott, környezetbarát, lehetőleg lebomló és újrahasznosított eszközök, anyagok állnak.

A környezetvédelmi szakemberek különösen az egyszerhasználatos műanyag edények, evőeszközök, szívószálak eltüntetését sürgetik – nem ok nélkül. A másik nagy szegmens pedig a védőcsomagolások területe, ahol még mindig jelentős a habosított polisztirol (pl. hungarocell) felhasználása, például az elektromos berendezések csomagolásánál.Ezek szerepét is át kell vennie valaminek, az alternatívák listája pedig rövid.

A legígéretesebb irány talán a cellulózrost alapú (angolosan: pulp), vákuumformázott, nálunk leginkább a tojástartókról ismert termékek szélesebb körű alkalmazása. Ezek a műszaki eszközök csomagolásaiban már több helyen felbukkannak. Alapanyaguk például papírhulladék, abból is a kevésbé értékes, újrapapírnak használhatatlan típus, és minden további nélkül előállíthatók a felhasználás helyén. Ugyanígy van helyszínenvagy regionálisan telepíthető megoldás kanalak, villák, tányérok, tálak gyártására is, amelyek a természetben is gyorsan lebomlanak – mutatott rá a szakember.

Mindez, ahogy bármilyen technológiai váltás, természetesen beruházást igényel, ugyanakkor a globális környezetvédelmi vonatkozásai mellett versenyelőnyt és kiváló imázst hozhat annak, aki az elsők között veszi át a megoldásokat. Igazából már nem is az a kérdés, hogy ez a két jelenség bekövetkezik-e, hanem hogy mikor, és milyen ütemben kell majd hozzá alkalmazkodni.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!