hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Régi szép idők...

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közreműködésének köszönhetően közel 100 gazdálkodó jelent meg az Auchan Magyarország Kft. háztáji sertésprogramját bemutató rendezvényen Karcagon.

hirdetés

Újraéledhet Karcagon és környékén a ház körüli sertéstartás, amely valaha ugyanolyan hagyománynak számított, mint Makón a hagyma, vagy Kalocsán a fűszerpaprika termesztése - mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter pénteken Karcagon, az Auchan Magyarország Kft. háztáji sertés-programját ismertető rendezvényen.

Az Auchan a karcagi térségben a háznál nevelt sertések húsával bővítené árukínálatát.

A miniszter hangsúlyozta: a Nagykunságban mind a mai napig megvan a szaktudás, a sertéstartás iránti érdeklődés, és állnak az állattartó épületek is.

A háztáji fogalma pozitív jelentést hordoz, olyan időszakra emlékeztet, amikor a magyar mezőgazdaság erősebb volt a jelenleginél, és sok-sok embernek adott megélhetést vagy többletjövedelmet - fogalmazott Fazekas Sándor.

Az Auchan, a Vidékfejlesztési Minisztérium és a sertéstartó gazdák tervezett együttműködése kapcsolódik a tárca másfél éve meghirdetett sertésprogramjához, amelynek legutóbbi lépése az élő sertés és a hasított félsertés értékesítésekor az áfa 5 százalékra való mérséklése volt az ágazat "fehérítése" érdekében - tette hozzá a tárcavezető.

Szigorú feltételeknek kell megfelelnie a gazdáknak

Fazekas Sándor emlékeztetett arra, hogy Magyarországon az 1990-es években 60 kilogramm volt egy főre jutó évi sertéshúsfogyasztás, most 23-24 kilogramm. A cél az előző, kedvező mutatóhoz való közelítés, ehhez növekvő sertésállományra, és javuló vásárlóerőre egyaránt szükség van - mondta.

Szikla Péter, az Auchan beszerzési igazgatója elmondta, hogy a Karcagon és környékén beindítandó sertésprogramjukkal a háztáji kategóriát szeretnék visszavezetni a kereskedelmi értékesítésbe, mégpedig mindenféle közvetítő, így felvásárlók, nagykereskedelmi cégek kizárásával.

Az Auchan kiszámítható jövőt kíván biztosítani a sertéstartóknak, és kiválasztott partnereikkel szeretnének 20 év múlva is együtt dolgozni, ezért többek között hajlandók lesznek az átvételi árban előre megállapodni a gazdákkal - húzta alá a vezető.

A szerződött partnereket szigorú előírások várják majd, amelyek vonatkoznak a nevelésre, a takarmányozásra, a vágásra és a feldolgozásra. Így például megkövetelik, hogy a takarmány 80 százalékig gabonaalapú, valamint a hús gyógyszermaradványtól mentes legyen, a vágás előtt önsúlyt pedig 140-160 kilogrammban határozzák meg - ismertette a részleteket Szikla Péter.

Jelezte, hogy kezdetként egy év alatt 3 ezer élő állatot kívánnak felvásárolni, amire biztos, hogy megvan a kapacitás, hiszen a rendszerváltás előtt Karcagról 100 ezer, a tágabb környékről pedig 200 ezer sertést vettek át.

(forrás: MTI, NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.