hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

Rekord az Élelmezési világnapon

Az ENSZ FAO és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománykonvoja az egészséges táplálkozásra és az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet.

hirdetés

Élelmiszeradományokkal megrakott kamionok haladtak át Budapest belvárosán az élelmezési világnap alkalmából, hogy az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és az egészséges étrend fontosságára hívják fel a figyelmet. Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közös akciója a figyelemfelhíváson túl rászoruló családokon segít.

Az Adománykonvojhoz idén az Élelmiszerbank 20 magyar és nemzetközi partnere csatlakozott.
A FAO adatai szerint a világszerte előállított élelmiszer akár egyharmada is kárba veszhet évente. Bár a megtermelt mennyiség elegendő lenne mindenki számára, jelenleg mégis 820 millió embernek nem jut belőle. Az éhezés felszámolása nem csupán a megfelelő kalóriabevitelről szól, hanem a változatos és egészséges táplálkozásról és természeti erőforrásaink megóvásáról is. Az élelmiszerpazarlás csökkentésével javulást érhetünk el ezeken a területeken.

A konvoj által szállított több mint 50 tonna élelmiszer – a változatosság jegyében – az élelmiszeripari termékek széles palettáját vonultatja fel. Megtalálható az adományok között: tészta, konzerv, keksz, üdítő ital, csokoládé és más tartós élelmiszerek.

Az Adománykonvojban részt vevő cégek:

ALDI Magyarország Élelmiszer Bt., Auchan Retail Magyarország, Budapesti Nagybani Piac Zrt., Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Danone Magyarország Kft., Detki Keksz Kft., Gyermelyi Zrt., HEINEKEN Hungária Zrt., Kedvenc Kereskedőház Zrt., KFC, Kometa '99 Zrt., METRO Kereskedelmi Kft., Nestlé Hungária Kft., Nutricia Magyarország, Pek-Snack Kft., Penny Market Magyarország Kft., Rauch Hungária Kft., Soós Tészta Kft., Tesco-Global Áruházak Zrt., Univer Product Zrt.

Az élelmiszer-konvoj érkezését Budapest szívébe, a Hősök terére a FAO, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az Agrárminisztérium magas rangú képviselőinek sajtótájékoztatója előzte meg.

„Az élelmezési világnap mindenkihez szól, hogy együttesen tegyünk az egészséges és fenntartható táplálkozás elterjesztéséért,” – mondta Vladimir Rakhmanin, a FAO főigazgató-helyettese és Európáért és Közép-Ázsiáért felelős regionális képviselője. Hozzátette, hogy „az élelmiszerveszteség és –pazarlás csökenntésével fontos fenntarható fejlődési célok megvalósításához járulhatunk hozzá, mint például az éhezés felszámolása és környezetünk megóvása.”

Ahogy Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke kiemelte, az Adománykonvoj immár 14 éve az összefogás jelképe.

„Az Élelmiszerbank nagyon fontosnak tartja az élelmezési világnap kapcsán hangsúlyozni, hogy az élelmiszerpazarlás csökkentése csak a vállalati és civil szféra, illetve a szakmai szervek összefogásával valósulhat meg” – mondta.

Évközben a termelés, értékesítés során keletkezett élelmiszerfelesleget a részt vevő vállalatok az Élelmiszerbank révén juttatják el a nélkülözőkhöz.

Az élelmezési világnapról

Magyar kezdeményezésre, az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO), minden év október 16-án az élelmezési világnapon emlékezik meg a szervezet 1945-ös alapítására. Szerte a világon több mint 150 országban tesznek ugyanígy, ezzel az ENSZ egyik legjelentősebb napjává emelve az eseményt. A cél, felhívni a figyelmet az éhezőkre és a táplálkozási problémák egyéb formáitól szenvedőkre, hogy az élelem és az egészséges táplálkozás még nem elérhető mindenki számára.

Az élelmezési világnap egy fontos alkalom, hogy tudatosítsuk: közösen képesek vagyunk leszámolni a táplálkozással összefüggő problémákkal akár egy emberöltő alatt is, így mi lehetünk az a generáció, amely számára az éhezés ismeretlen fogalom.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!