hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 18., hétfő - Lukács.
hirdetés

Ronda zöldség akció Angliában

Az Egyesült Királyságban székelő Oddbox nevű vállalkozásnak köszönhetően, ami csúnya gyümölcsök és zöldségek forgalmazásával foglalkozik, eddig 1,6 millió kilogramm élelmiszert sikerült megmenteni a kukától.

hirdetés

A WRAP (The Waste and Resources Action Programme – Hulladék és Erőforrások Cselekvési Program) szerint a gyümölcsöket és a zöldséget pazaroljuk a legnagyobb valószínűséggel otthonainkban – írja az Euronews.

Emilie Vanpoperinghe és Deepak Ravindran néhány éve az óriási ételpazarlás tényével szembesülve döntöttek úgy, hogy a saját küldetésükre fókuszálnak, és megpróbálnak helyi szinten változtatni a problémán azáltal, hogy népszerűsítik a csúnya gyümölcsöket és zöldségeket.

Az ötletet egy Portugáliában tett látogatások adta, amikor az utcai piacon nem kifejezetten szép, de annál ízletesebb gyümölcsöket találtak, finomabbakat, mint az Egyesült Királyságban.

A vállalkozást ugyan kicsiben kezdték, a 2016. májusában alapított Oddboxnak kezdetben körülbelül 20 ügyfele volt, az elmúlt három évben ez a szám viszont 12 ezerre növekedett.

A vonzerejük a tudatos fogyasztók számára nem csak az élelmiszerek megmentése, amelyek máskülönben a szemétben végeznék, hanem az is, hogy megtagadják a műanyag használatát azoknál az élelmiszereknél, amelyeknél nincs rá szükség a megfelelő tárolás érdekében.

„Mi is használunk műanyagot olyan élelmiszernél, mint például a bébi spenót, de összességében mintegy 80 százalékkal kevesebb műanyagot használunk csomagolásra, mint a szupermarketekben vásárolt gyümölcsök és zöldségek esetén” – emelte ki Emilie.

A projekt fontos részét képezte, hogy a termelőket is bevonják a kezdeményezésbe, amivel azonban akadtak problémák. A nehézséget többek között az jelentette, hogy sokan nem akarták beismerni, hogy milyen magas az ipari hulladék szintje. Végül, a gazdák bevonása sikeresen zajlott, az Oddboxnak jelenleg körülbelül 70 termelő a szállítója.

A vásárlók oktatása szintén lényeges szempont volt, amivel azonban csakugyan akadtak gondok.

"Megpróbálom elmagyarázni nekik, hogy itt egy alma, amin van egy folt vagy egy korai fagy okozta hiba, és itt van az, amit tehetsz vele ahelyett, hogy kidobnád. Készíthetsz belőle chutney szószt vagy alma dzsúszt” – mondta Deepak.

Sokakban azonban kétséget ébresztett például az, hogy vajon honnan származnak a gyümölcsök és a zöldségek, hiszen lehet, hogy "a szupermarket szemeteséből kerültek elő". Az oktatás részét képezte ennek a gondolatnak az eloszlatása, és annak hangsúlyozása, hogy

ezek az élelmiszerek nem hulladékok, és nem is lesznek azok, ha megmentjük őket.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!