hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

Shaping Futures: a hátrányos helyzetű fiatalokért

A Schwarzkopf Professional és a Fritz Henkel Alapítvány együttműködéséből született Shaping Futures kezdeményezés nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy változást hozzon a társadalmilag hátrányos helyzetű fiatalok életébe.

hirdetés

A program elsődleges célja a fiatal fodrászgeneráció segítése – a hátrányos helyzetű diákok számára egy személyre szabott kiugrási lehetőség biztosítása.

A Schwarzkopf Professional értékei között nemcsak a haj iránti szenvedély szerepel, hanem a szakmabeliek összekötése, immáron pedig a tanulni vágyó hátrányos helyzetű fiatalok támogatása is.

A Shaping Futures nemzetközi szintű szociális kezdeményezés, amely 2010. novemberében indult, akkor mindössze 110 diákot ért el nemzetközileg. Az évek múlásával jelentős programmá nőte ki magát, jelenleg több, mint 30 országban tartanak fodrászképzéseket, melyekben 360 önkéntes vesz részt.

A Shaping Futures „egy jobb élet biztosítása” Magyarországon 2018-ban vette kezdetét. A program keretében a Schwarzkopf Professional munkatársai olyan hátrányos helyzetű diákokat kerestek fel, akiknek vágyai között a fodrászszakma elsajátítása szerepelt, azonban szociális és gazdasági helyzetük miatt nem engedhették meg maguknak saját képzésüket.

Az idei évben a Shaping Futures szakmai és szociális segítségnyújtás pályakezdő fodrászoknak egy 24 napos ingyenes szakmai továbbképzést jelentett. A programba különböző kritériumok alapján pályázhattak a fiatalok, akik életüket és sorsukat a kezükbe kívánták venni.

Elsődleges cél a fodrásztanulók támogatása

Az intenzív képzés során olyan neves szakemberek oktattak, mint Sas Detty, Hegedűs Zoltán és Fehér Máté. A fodrásztanulóknak a hajfestéstől a hajvágásig lehetőségük volt a legújabb trendekbe belelátni és azt a gyakorlatban is elsajátítani. 70 babafejen és 40 hajmodellen sajátíthatták el a tudásanyagot.

A program a kiválasztott 12 fodrásztanulónak a budapesti szálláshelyet, az utazási költséget és ellátást is biztosította. Szakmai induló termékcsomagot kaptak az igazán értékes oktatói anyagon túl, továbbá egy karriernap során a Schwarzkopf Professional partner szalonjai és szalonhálózatai előtt lehetőségük nyílt bemutatkozni, ahova a tulajdonosok már állásajánlatokkal érkeztek, ezzel hozzájárulva a fodrászok karrierjének beindításához. 

A Shaping Futures üzenete a fodrászaton keresztül történő értékközvetítés, amelynek célkitűzései között szerepel a fiatal, tanulni és dolgozni vágyó diákok életének megváltoztatása, a szakmai tudás és szemlélet átruházása. Mindezek mellett jelentős hangsúlyt fektetnek a piacképes szaktudás átadására is, ugyanis a tapasztalatok szerint a frissen végzett fodrászok úgy kerülnek a munka világába, hogy nem ismerik a legújabb technológiákat, és nem rendelkeznek valós szakmai kapcsolatokkal. A Schwarzkopf Professional az önkéntes szakembereit, a képzési eszközök és termékek beszerzését, valamint az oktatási helyszínt biztosítja, míg a nonprofit szervezetek, mint pl. az INNOVA, az elszánt fiatalok kiválasztásában, az önkéntesek elszállásolásában, és nem utolsó sorban a munkába állás előtti tanácsadásban ill. a kommunikációs készség fejlesztésében játszik fontos szerepet.

A Henkel célkitűzése a jövőre nézve az elért eredmények fokozása, illetve a Shaping Futures kezdeményezés köztudatba való integrálása, a programterv szélesebb körű megismertetése és népszerűsítése.

„Inside Shaping Futures”

A Schwarzkopf Professional büszkén bemutatja „Inside Shaping Futures” dokumentumfilmjét, amellyel a kezdeményezésben résztvevők elkötelezett munkája és a tapasztalható változás előtt tiszteleg.

A dokumentumfilm elkalauzol a Shaping Futures magával ragadó világába: feltűnnek civil szervezetek, fodrászoktatók, a Schwarzkopf Professional partnerei és maguk a Shaping Futures tanulói is. „Ez egy rendkívül egyedi élmény mindannyiunk számára. A hallgatók tanulás és fejlődés iránti elkötelezettsége épp annyira megérint bennünket, mint őket a mi képzéseink” – mondta Coralie Loth, Shaping Futures vezető, Schwarzkopf Professional.

Minden ember mögött áll egy történet: az Inside Shaping Futures dokumentumfilm három tanuló, Darejan, Lesego és Annabelle mindennapjait követi végig a sorsfordító képzés során: kezdve azzal, ahogy reggel felébrednek, részt vesznek az órákon, addig amíg végül sikeresen, tele magabiztossággal teljesítik a képzést. A megindító történetek feltárják e fiatal felnőttek sebezhető életének rideg valóságát, rámutatva, hogy mennyire fontos számukra a Shaping Futures szakképzései egy jobb, fenntartható jövő érdekében.

A 4 részes dokumentumfilm:

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!