hirdetés
hirdetés
hirdetés
2022. január. 19., szerda - Sára, Márió.
hirdetés

Borászat

Sikeresen mutatkoztak be a magyar borok Csehországban és Oroszországban

A Hungarian Business Wine Program keretében májusban Csehországban és Oroszországban mutatkoztak be az exportképes borászatok az Agármarketing Centrum (AMC) szervezésében. A borszakmai és üzletfejlesztési rendezvénysorozattal olyan borászatok mutatkoznak be, akik az adott célpiacra már exportálnak, vagy éppen piacra lépést megelőző fázisban tartanak.

hirdetés

A program negyedik állomásaként az AMC a Cseh-Magyar Kereskedelmi Kamarával és Magyarország Prágai Nagykövetségével együttműködve, online mutatta be a magyar borokat Csehországban 2021. május 4-én. Az eseményt Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus és Jakub Přibyl, cseh sommelier vezette angol és cseh nyelven. A meghívottak lehetőséget kaptak, hogy megismerkedjenek a magyar borvidékekkel és olyan borfajtákkal is, amelyek kiválóan jellemzik Magyarországot. A világjárvány okozta korlátozások miatt a találkozót a virtuális térben tartották, a pincészetek online mutatták be prémium boraikat. A résztvevők között borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, borágazati képviselők is helyet kaptak, akik személyre szabott kóstolócsomaggal a teljes borsort végig kóstolhatták. Az eseményen 5 magyar borvidék képviseltette magát. Megízlelhették a magyar borok közül a világhírű édes bort Tokajból és a legősibb bortermelő területünkről, Pannonhalmáról, valamint a híres Egri Bikavért, majd szekszárdi és villányi borokkal zárult a kóstoló. A szakmai bemutatót követően lehetőség volt kérdéseket feltenni közvetlenül a borászatok képviselőinek. Az eseményen való jelentős érdeklődés eredményeként újabb kóstoló előkészítése is megkezdődött a Csehországi Sommelier Szövetséggel együttműködésben, melyre több mint száz sommelier-t várnak.

Emellett hibrid formában is bemutatkoztak a borok májusban. Oroszországban május 20-án a pandémia okozta nehézségek ellenére már személyesen vettek részt a borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, míg a magyar borászok online mutatták be tevékenységüket és boraikat az orosz piacon. Az üzletfejlesztési találkozót Magyarország Moszkvai Nagykövetségével együttműködésben valósította meg az AMC. A rendezvényen Sergey Smolin, a magyar borok kiváló szakértője mutatta be a magyar borkultúrát, kiemelve a borrégiók történelmét, a bor- és szőlőfajták sajátosságait. A helyszínen a prezentáció és az irányított kóstoló után a résztvevők egy sétáló kóstoló keretében további tételekkel ismerkedhettek meg a száraz fehérboroktól kezdve a könnyed és testes vörösökön át a tokaji természetes édes borokig. A kóstoló emellett kiváló lehetőséget teremtett az üzleti kapcsolatok fejlesztésére is.

A Hungarian Wine Business Program üzletfejlesztési eseményein olyan borászatok és borok mutatkoznak be, amelyek az adott célpiacon már jelen vannak, illetve közvetlenül a célpiacra lépés előtti fázisnál tartanak. A rendezvény lehetőséget teremt a forgalmazóknak, az importőröknek és az újságíróknak, hogy megismerkedjenek az adott célpiacon kiemelkedőnek számító magyar borvidékkel is. A meghívott vendégek nem csak tudást, tapasztalatot is szerezhetnek, hiszen a szervezés során mindig kiemelt figyelmet kap, hogy a résztvevők meg is tudják ízlelni a nagyszerű magyar borokat.

Az AMC a magyar borászatok exporttevékenységét nem csak külpiaci eseményekkel támogatja, hanem a borászatok képzésére is nagy hangsúlyt fektet. Borexport Akadémia néven egy 5 héten át tartó online előadássorozatot indít 2021. május 27-től. A képzésre a regisztráció folyamatos, olyan borászok jelentkezését várják, akiknek a terveik között szerepel az exporttevékenység elkezdése, bővítése vagy továbbfejlesztése. A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött, amire a https://borexport-akademia.hunwinebusiness.com/ oldalon van lehetőség.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!