hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 20., hétfő - Friderika.
hirdetés

Sikeresen növelte árbevételét a Kométa

A Kométa 99' Zrt. tavaly 6 milliárd forinttal növelte árbevételét, adózás előtti eredménye meghaladja az 550 millió forintot az előzetes adatok alapján.

hirdetés

Megjegyezték, hogy az elmúlt négy évben a cég bevétele megduplázódott, 18 milliárd forintról 36 milliárd forintra nőtt. A cég a nyereségből folytatja fejlesztéseit, hogy új termékekkel jelenhessen meg a piacon és elvégezze az árbevétel további növeléséhez szükséges műszaki bővítéseket - tették hozzá.
A társaság tavaly a 2015. évinél 21 százalékkal több, 57 ezer tonna húst és húskészítményt állított elő és adott el. Az árbevétel 61 százaléka a belföldi értékesítés eredménye, az exportárbevétel részarány 37-ről 39 százalékra nőtt 2016-ban. A készítményexport 52 százaléka Olaszországba irányul, de a Kométa termékei emellett több mint 30 országba is eljutnak. A cég megduplázta dél-koreai kivitelét, és elindította az exportot Japánba is.


A társaság 2015-ben is az előző évinél 5 milliárddal magasabb árbevételt és több százmillió forint nyereséget könyvelhetett el, azt megelőzően azonban éveken át veszteséges volt, eredményei a gazdasági válság kezdete óta romlottak. A céget a tulajdonosok pótbefizetéssel, tőkeemeléssel többször segítették.
A Kométa hosszú évekig két olasz húsiparos család tulajdonában volt, majd Kaposvár önkormányzata 2013-ban 2 milliárd forintos tőkeemeléssel 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben 5 évre. Ekkor az olasz tulajdonosok is 1 milliárd forintos további tőkeemelést hajtottak végre. A város a lépésről a dolgozók és a beszállítók, azaz 900 család megélhetését védve határozott, és pénzügyi befektetői hozamgaranciát, valamint megfelelő, biztonságát védő döntési kompetenciát kért.


Kaposvári székhelyén és budapesti telephelyén a Kométa jelenleg több mint 700 embert foglalkoztat, a létszám 53 százalékkal magasabb a négy évvel korábbinál. Az elmúlt 10 évben a cég mintegy 8 milliárd forintot költött fejlesztésekre, egyebek mellett teljesen felújította a vágóhidat és csontozó üzemet, valamint jelentős fejlesztéseket hajtott végre a gyártó és csomagoló üzemegységekben is.
A vállalat közleményében kiemelte, hogy többségében hazai forrásból származó minőségi sertéshúst dolgoz fel, a termékfejlesztés során törekszik a főként természetes alapanyagú, leginkább friss húst és a lehető legkevesebb adalékanyagot tartalmazó termékek előállítására. A fenntartható fejlődés jegyében javítja a kisebb környezeti terheléssel és energiafelhasználással járó technológiák alkalmazásának arányát, csökkenti a hulladékmennyiséget, az országban a húsipari szereplők között egyedülállóan a legmodernebb technológiát alkalmazó saját szennyvíztisztítója van.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.