Édesség kategória
StoreScanner: A Mikulás nyomában
Hogyan változott az online választék az édesség kategórián belül? (Auchan, Interspar, Tesco, CBA Príma)
A Mikulás elmúltával érdemes visszatekintenünk, hogy hogyan is alakult az édesség kategória választéka a december 6-át megelőző hetekben.
Jóllehet nagyobb kiugrás szemmel láthatóan nem volt a választék számát tekintve, mégis a november 12-én induló (csütörtöki akciós újság) hetében 77, az azt követő héten pedig 72 termékkel nőtt a választék.

Ha százalékos értékben vizsgáljuk az adott heteket,
azaz, hogy az előző héthez képest mekkora volt a csökkenés vagy a növekedés, akkor pedig elmondhatjuk, hogy november 12-18 között 3,4%, míg november 19-25 között pedig 3,1%-kal nőtt a termékek száma.
Ezek a számok persze nem csak a „be”, hanem a „ki oldalt” is tartalmazzák, lényegében az adott hét egyenlegei. Éppen ezért, ha pontosabb képet szeretnénk kapni, érdemes megvizsgálnunk az egyes „oldalak” részletes adatait lánconként, termékenként, hiszen nem mindegy, hogy egy szezonálisnak egyáltalán nem mondható rágógumi áll szemben egy Mikulásos édesség-válogatással vagy éppen egy új termék bevezetéséről van-e szó!?

Sőt, a StoreScanner-en belül mindezt Gyártó és Márka bontásban is megvizsgálhatjuk,
így akár 2-3 kattintás után kiderülhet, hogy hogyan változott az egyes beszállítók részesedése vagy hogy melyik láncban hogyan alakult az adott márkák sorrendje.
Fontos, tehát, hogy ne csak madártávlatból, hanem egyfajta békaperspektívát alkalmazva is górcső alá vegyük az aktuális kérdéseinket.
