Szezonális akciók
StoreScanner: Akciók száma - Év végi trendek
Bár, a legtöbb élelmiszer kategória akciójának számossága szinte magától értetődő változásokkal jár, ha az év végéről van szó - lásd: Karácsony előtt a Sütés-befőzés felfutása vagy a Szilvesztert megelőző Pezsgő akciók sokasága - talán mégis érdemes néhány egyéb kategória év végi vagy éppen év eleji akcióinakszámát megvizsgálni, 1-1 apró részletet kiemelni.
Ha az Aszalvány, Mag, Termény kategóriát nézzük, nem meglepő, hogy a manapság is igen népszerű, ajándékba vásárolt aszalvány kosarak egy igen erőteljes akciós darabszámot produkálnak a Szentestét megelőző időszakban (59 akciós termék). Azonban a január 07-es visszaesés, akár drámainak is mondható. (Összesen 4 db akció: Interspar: 2; Auchan, CBA Príma: 1-1; Tesco: 0).


A Kekszeknél, Nápolyiknál - amellett, hogy jól láthatóan nem egy Ünnepek által vezérelt katagóriáról van szó - talán az a legérdekesebb, hogy mennyire a Tesco felé billen a mérleg nyelve. Ha lánconkra bontva nézzük meg az akciók számát, se az év végén, se az év elején nincs olyan hét, hogy ne a Tescoban lenne a legtöbb akciós termék.


A Cereáliákat tekintve észrevehetünk egy szép, fokozatos csökkenést (127 db, 82 db, 48 db, 25 db, 8 db akció) egészen január 07-ig. Majd újra visszaáll 80-80 közötti akciós termékszámra. Természetesen ez csak „madártávlatból” ilyen egyenletes. A valóságban oda-vissza adja a stafétabotot a 3 nagy hipermarket, de azért az jól látszik, hogy az újévi fogadalom támogatásáról („Egészségesebb táplálkozás”) mindenki 1 héttel lekésett.


Ha további részletek érdekelnek, ne felejtsd el felkeresni a storescanner.hu weboldalt, ahol pár kattintás alatt kiválaszthatod a számodra fontos kategóriát és a választék, ár és akciós újság mellett, akár az akciók számáról is könnyedén információhoz juthatsz!