hirdetés
hirdetés
2020. október. 20., kedd - Vendel.
hirdetés

Élelmiszer-adomány

Száznál is több ALDI üzletben végeznek élelmiszermentést

A kereskedelmi forgalomba már nem kerülő, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek megmentése érdekében az ALDI Magyarország tovább bővítette partnerségét a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. A 2016-ban indult együttműködés újabb mérföldkőhöz érkezett, hiszen idén már a 100-at is meghaladja azon ALDI üzletek száma, amelyek bekapcsolódtak a programba, így már az áruházlánc boltjainak csaknem háromnegyede támogatja naponta élelmiszer-adománnyal a rászorulókat. Az ALDI 2020 első felében a tavalyi év hasonló időszakához képest 20%-kal több, azaz mintegy 630 tonna élelmiszert juttatott el az Egyesületen keresztül az érintett családok számára. Az élelmiszerek átadásán felül az áruházlánc idén egymillió forinttal is támogatja az Élelmiszerbank operatív működését.

hirdetés

Hazánkban évente 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg keletkezik, ugyanakkor sokan nem jutnak megfelelő mennyiségű élelmiszerhez a hétköznapokban. Ezen kíván változtatni a 2005 óta működő Magyar Élelmiszerbank Egyesület, amely tavaly több mint 300 ezer embernek juttatott élelmiszer-adományt körülbelül 7,5 milliárd forint értékben. Az ALDI Magyarország 2016 óta működik együtt az Élelmiszerbankkal, minden évben újabb és újabb ALDI áruházak kapcsolódtak be a programba. Az együttműködés ütemét jól jelzi, hogy már az első év végén 42 üzlet adta át az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket az Élelmiszerbanknak, ez a szám 2018 decemberére pedig 75-re nőtt. 2020 szeptemberében mérföldkőhöz ért a diszkont áruházlánc és a szervezet kapcsolata, hiszen már a 100-at is meghaladja azon ALDI üzletek száma, amelyek napi szinten végzik az élelmiszermentést, így egyre több rászoruló családnak jut kereskedelmi forgalomban már nem értékesített, de fogyasztható termék. Az élelmiszerek megmentése azonban nemcsak a rászorulóknak segít, de jelentősen hozzájárul a környezet védelméhez is, hiszen az élelmiszer termelése, esetleges megsemmisítése jelentős terhet ró bolygónkra és nagymértékben hozzájárul a globális felmelegedéshez.

Az átadott termékek az előző este zárás után megmaradt és a polcokról összegyűjtött áru a látványpékségből; az elszállítás napján lejáró csomagolt és csomagolatlan pékáru, az előző napról megmaradt közvetlen beszállítású, csomagolatlan pékáru; csomagolatlan és csomagolt zöldség-gyümölcs, amely értékesítésre már nem, de fogyasztásra még alkalmas; valamint az elszállítás napján lejáró hűtött és szortiment termékek; a sérült, de nem átlyukadt csomagolású, fogyasztásra alkalmas szortiment termékek. Az áruházlánc és az Élelmiszerbank Egyesület az élelmiszerbiztonsági szabályok maximális betartásával, közös erővel igyekeznek mérsékelni az élelmiszerpazarlást, és eljuttatni a megmenthető termékeket azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.

Forrás: 123rf
Forrás: 123rf

A 105. áruház belépésével az ALDI üzlethálózatának csaknem háromnegyedében aktívan végzik az élelmiszermentést, és a tervek szerint hamarosan újabb áruházakkal bővül az élelmiszerátadó áruházak listája. Az ALDI és az Élelmiszerbank bő hároméves együttműködése során közel 3000 tonna élelmiszer jutott el nélkülöző magyar családok számára. Az elszállított mennyiség üzletenként változik, de 2020 első hat hónapjában 630 tonna élelmiszert mentettek meg az együttműködésnek köszönhetően, melyből 53 tonna az áruházlánc biatorbágyi központi raktárából származik. Az ALDI nem csupán a megmaradt élelmiszerek átadásával segíti az Élelmiszerbankot, hanem az idei évben anyagilag is hozzájárul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájához: a vállalat egymillió forintos támogatást nyújt a szervezet alapvető működésének további biztosítására.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!