hirdetés
hirdetés

Szenzortechnológia az ellátási láncban

Egy új, szenzortechnológiával összekapcsolt szoftver végiskíséri a friss termékek útját a teljes ellátási láncon, így csökkentve a veszteségeket és a biztosítva megfelelő minőséget.
hirdetés

A Strella Biotech, amerikai startup szerint a világon előállított élelmiszerek 40 százaléka valójában sosem ér el a fogyasztókhoz, ami mintegy 1 billió dollárnyi gazdasági kárt okoz. Viszont a boltok polcaira kerülő gyümölcsök és zöldségek kétharmadának minőségével vagy érettségével a fogyasztók nem elégedettek – írja IoT Zóna.

Erre kínálnak most megoldást a cég szenzorai, melyek folyamatosan figyelemmel kísérik a növény állapotát és vezeték nélküli hálózaton keresztül továbbítják az adatokat a vállalati szoftvernek. Az előzetesen megadott információk alapján, például, hogy hová és meddig szállítják a terményt, a program pontosan meg tudja határozni, mikor kell elkezdeni a betakarítást és a szállítást.

A szenzortechnológia és az IoT eszköztárának együttes alkalmazás segíti az élelmiszerláncok és a termelők munkáját a termékek eltarthatóságának dinamikus előrejelzésével. Ezzel csökkentve a veszteségeket és biztosítva a megfelelő minőséget az ellátási lánc egész hosszában. A zöldség-gyümölcsök érettségi szintjének előrejelzése jobban tervezhetővé teszi a szállítás ütemezését, így a fuvarozók dolgát is megkönnyítve.

Az ötlet nagy népszerűségnek örvend, a legnagyobb támogatói között olyan cégek szerepelnek, mint a a Yamaha Motor Ventures & Laboratory Silicon Valley (YMVSV), a Catapult Ventures, valamint Red & Blue Ventures philadelphiai befektetési alap. Katherine Sizov, a biotechnológiai cég vezérigazgatója szerint befektetések révén lehetőségük lesz nagyobb mennyiségben gyártani és fejleszteni a szenzoraikat, amelyek a gyümölcsök érettségi szintjét jelző etilént mérik.

(forrás: agroinform.com)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél