hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Borágazat képviselői a szigorítás helyett ágazatra finomított megoldásokat javasolnak

Az Európai Bizottság javaslata szerint minden alkoholos ital címkéjén fel kellene tüntetni annak kalóriatartalmát, valamint figyelmeztetni a fiatalokat az alkoholfogyasztás és az ittas vezetés veszélyeire. A négy legnagyobb európai lobbiszervezet (CEEV, Copa-Cogeca, CEVI, EFOW) levélben fogalmazta meg közös álláspontját, amelyet az Európai Parlament „Bor, párlatok és minőségi élelmiszerek” munkacsoportjának juttattak el.

hirdetés

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) is csatlakozott az európai szintű szakmai összefogáshoz, emellett a Wine in Moderation program nemzeti koordinátoraként nemcsak az önszabályozást, hanem a felelős alkoholfogyasztást is tevékenyen támogatja.


A meghatározó brüsszeli borászati szövetségek közös levelükben a szőlő-bor ágazat különleges szabályozási igényeire hívják fel a figyelmet.– A magyar EP-képviselőket is arra kérjük, hogy munkájuk során képviseljék a magyar bortermelők érdekeit annak érdekében, hogy ésszerű és betartható szabályokat vezessen be az Európai Unió – mondta el Légli Ottó, a HNT elnöke.

Forrás: 123rf.com
Forrás: 123rf.com

Az Európai Bizottság új uniós borcímkézési szabályozásról szóló, 2017. márciusában publikált tanulmányára reagálva a szőlő- és borágazati szektor képviselői a bor jellegéhez alkalmazkodó, megoldásokat kérnek a döntéshozóktól. További szigorítás helyett a szakmai szervezetek azt javasolják, hogy a borfogyasztók személyre szabottan, az interneten keresztül kapjanak tájékoztatást a borok összetételéről, a termelőket ne kötelezzék az energia- és a tápanyagtartalom részletes feltüntetésére a címkéken. Az előállítói oldal nevében pedig arra vállalnak kötelezettséget, hogy kommunikációjukban hangsúlyt fektetnek a felelős borfogyasztás népszerűsítésére és a fogyasztói tudatosság növelésére. Hangsúlyozzák: az ágazat termelési szerkezete, a borkészítés speciális feltételei, a tagállamok helyi igényei egyaránt egyedi, a többi alkoholos terméktől eltérő szabályozást tesznek szükségessé. Együttműködési szándékukat jelezve egyúttal felhívják a figyelmet arra, hogy a bor jelenleg is egyike a legszigorúbb szabályozás alá eső termékeknek.


A HNT e tendenciákat már korábban felismerve 2016 májusában csatlakozott a Wine in Moderation programhoz nemzeti koordinátorként. A nevében is mértékletes borfogyasztást népszerűsítő nemzetközi kezdeményezés kidolgozott módszertant és információs anyagokat kínál a résztvevőknek, amelyeket a célcsoport sajátosságainak megfelelően rugalmasan lehet alakítani. – Ezzel a háttérrel lehetőség nyílik arra, hogy a HNT koordinálásával a hazai borfogyasztók valós képet kapjanak a bor élettani hatásáról és gasztronómiai értékéről és példákat lássanak egészséget nem károsító borélvezetre. Ebben az évben két erős stratégiai szövetséges, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Nemzeti Agrárkamara is csatlakozott a magyar programhoz, amelyet hamarosan részletesen megismerhetnek a termelők és a fogyasztók. – összegezte Dr. Brazsil Dávid, a HNT főtitkára.

Forrás: 123rf.com
Forrás: 123rf.com

Az Európai Bizottság korábban egy évet adott az alkoholos italok előállítóinak, hogy a címkézésre vonatkozóan ágazati szinten megtegyék saját javaslataikat. A vonatkozó, 1169/2011 EU rendelet kapcsán tervezett intézkedésekről június 15-én számol be Vytenis Andriukaitis, az Európai Bizottság egészségügyért és élelmiszer-biztonságért felelős biztos Európai Parlament „Bor, párlatok és minőségi élelmiszerek” munkacsoportjának.


Az EU címkézésre vonatkozó szabályainak értelmében a fogyasztóknak átfogó információkat kell kapniuk az előre csomagolt élelmiszerek alkotórészeiről és összetételéről. A termékek címkéin szerepeltetni kell az allergénekre és a tápértékre (energia-, zsír, telített zsír-, szénhidrát-, cukor-, fehérje- és sótartalom) vonatkozó információkat. Az alkoholtermékek energiatartalmának feltüntetése mindeddig nem volt kötelező.

Az aláíró szervezetek :

 

•             CEEV -Comité Vin – Boripari- Borkereskedelmi Európai Szövetség

•             Copa-Cogeca – Mezőgazdasági termelők és Szövetkezetek

•             CEVI – Európai Független Bortermelők Szövetsége

•             EFOW – Eredetvédett Bortermelők Szövetsége  

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!