hirdetés
hirdetés
2021. április. 22., csütörtök - Csilla, Noémi.
hirdetés

Mesterséges Intelligencia

Szórakoztató és interaktív vásárlási élmény MI-vel

A mesterséges intelligencia nemcsak szórakoztató és interaktív vásárlási élménnyel írja át az e-kereskedelmi piacot, de a ruhavásárlási szokásainkat is fenekestül felforgatja. A ma elérhető legújabb méretfelismerő 3D testszkenner pedig olyan kicsi, hogy otthonra is megrendelhető. Innen tényleg csak egy ugrás, hogy az MI „öltöztessen” minket.

hirdetés

Netről ruhát rendelni lutri. Hiába mérjük le magunkat egy mérőszalaggal tetőtől-talpig, és választjuk ki a megfelelőnek gondolt méretet, sokszor mégsem stimmel. Valójában a webes kiegészítő – és ruharendelésekkel kapcsolatos összes panasz 70 %-át a méretproblémák teszik ki. A gördülékenyebb vásárlás és a vevői elégedettség növelése érdekében ezért a nagy divatcégek és e-kereskedők a hagyományos mérettáblázat megreformálására új alternatívákon dolgoznak az innovatív techcégekkel karöltve. De ne ugorjunk fejest a sci-fi
filmekbe illő jövőképbe, haladjunk szépen sorban és nézzük meg honnan - hová fejlődik a technológia.


Méretkalkulátorok és testmérő appok


Egy egyszerű online kalkulátor a hagyományos mérettáblázatot hivatott kiváltani és az ideális méretválasztást segíti netes vásárláskor.

A kalkulátor használatához szükség van egy szabócentire, a testi adottságok leméréséhez, majd egy kattintással megtudható a megfelelő méret.


A következő szint a Puma, a Hugo Boss és a The North Face által is használt népszerű Fit Finder interaktív kalkulátor és társai.

A magasság, a testsúly, az életkor (!) és a testalkat adatai alapján a hasonló vásárlói adatok összevetésével számítja ki az ideális méretet és tesz javaslatot. Rendeléskor a testmérő appok is segítségünkre lehetnek.

A TailorGuide kamerás méretfelismerés alapján működik, ezzel szemben a MySizeID a mobilba épített érzékelők és szabadalmaztatott algoritmus segítségével végzi el a méréseket, kamera használata nélkül. Hihetetlen, de az okostelefonokra írt alkalmazások erre is képesek.


Az okostükör lassan a múltté


Az okos próbafülkében elhelyezett okostükör érintőképernyőjén minden fontos információt megkapunk a RFID technológiának köszönhetően.

A ruhákat csak bevisszük magunkkal a próbafülkébe, és máris megjelennek a kijelzőn az üzletben elérhető színek, méretek, valamint további javasolt ruhadarabok.

Ez cool, de mi van, ha a következő generációs okos próbafülkéket már olyan szenzoros érzékelőkkel látják el, ami milliméter pontosságú képet ad a testéről?

3D testszkenner már otthonra is


A II. generációs dressing room működése a body scan lehetőségeiben rejlik. A Scanatic 360 Body Scanner fél percen belül beolvassa méretet és kivetíti a méretarányos avatarját a kijelzőre, amit – akárcsak egy hagyományos ruhapróbán, virtuálisan öltöztethet.

A VR és az AR A body scan-t egy appal (Cloudzet) párosítva azt is megtudhatjuk, hogy a különböző ruhamárkák esetén milyen méretet kell válasszunk. A kiterjesztett valóság vezérelte virtuális ruhapróbát már a GAP, és a Zara üzleteiben is kipróbálhatjuk.

A fejlesztések azt mutatják, hogy ezeket az innovációs élményeket nem csak a plázák divatüzleteiben élheti át. A legújabb testszkennereket hordozható méretűre tervezték, így saját felhasználásra is elérhetőek.

Igaz, elsődleges funkciójuk a sportot és az egészséges életmódot célozza meg, de innen már csak egy hajszál választja el, hogy az öltözködésben is segítségünkre legyenek.

A NAKED és a SHAPESCALE szobamérleg méretű gépeit akár 500 dollárért megrendelhetjük otthonra. De kipróbálhatjuk a 3DLOOK innovációját, ami csupán 2 darab mobillal készült fotó alapján képes elkészíteni a 3D-s avatart, body scan nélkül!

Az MI a jövő személyi stylistja


Egy nem túl távoli jövőben a viselkedésünket és érzelmeinket figyelő mesterséges intelligencia láthat el minket öltözködési- és divattanácsokkal. Stílusunkat, vásárlási szokásainkat megtanulva, testalkatunkat és ruhatárunkat monitorozva ajánl megfelelő szettet a napi programunkhoz, a munkahelyi pozíciónkat és az időjárást is figyelembe véve. Szól, ha a szennyesben van a kedvenc pólónk, vagy ha ideje új ruhákat venni.
Hogy milyen lesz a fogadtatása, hamarosan megtudjuk.

 



 

(forrás: StoreInsider, ovbolt.hu)
hirdetés

Címkék

MI
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Indul a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startolunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Hogyan készítsem fel cégemet a pályázati források fogadására? - A felkészülés sakklépései 7+1 pontban. Vendégünk Kasza Sándor, a Pro-Futura Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!