hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

Tavaly jelentősen nőtt itthon a bortermelés

Magyarországon 392 ezer tonna borszőlőt szüreteltek 2018-ban, ebből 3,75 millió hektoliter bor készült. Az unió bortermelése 182,3 millió hektoliter volt 2018-ban. Emelkedett a hazai borfogyasztás is – derül ki a NAIK AKI jelentéséből.

hirdetés

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának adatai szerint Magyarországon 392 ezer tonna borszőlőt szüreteltek 2018-ban, ebből 3,75 millió hektoliter bor készült, ami csaknem 30 százalékkal több, mint a 2017. évi bortermelés. Az Európai Bizottság legfrissebb jelentése szerint az unió bortermelése (szőlőlé és szőlőmust nélkül) 182,3 millió hektoliter volt 2018-ban, 27 százalékkal több az előző évinél.

Olaszországban készült a legtöbb bor 2018-ban, 54,8 millió hektoliter, ami 29 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Franciaország bortermelése 38 százalékkal 49,6 millió hektoliterre, Spanyolországé 26 százalékkal 44,7 millió hektoliterre nőtt 2018-ban a 2017. évihez képest. A tagországok közül Németország bormennyisége a negyedik a rangsorban 9,7 millió hektoliterrel, ami 30 százalékkal múlta felül az előző évi mennyiséget. A bortermelés Portugáliában 14 százalékkal 5,8 millió hektoliterre csökkent. A 2018-ban megtermelt bormennyiség Romániában 19 százalékkal 5,2 millió hektoliterre, Ausztriában 11 százalékkal 2,8 millió hektoliterre nőtt, ugyanakkor Bulgáriában 10 százalékkal 1 millió hektoliterre, Görögországban szintén 10 százalékkal 2,2 millió hektoliterre csökkent a bortermelés.

Forrás: 123rf

A Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Hivatal (OIV) adatai alapján a globális borfogyasztás növekvő trendje 2014 óta tart, elsősorban az Egyesült Államok és Kína fogyasztásának növekedése miatt. Az OIV a világ borfogyasztását 2018-ban 243 és 249 millió hektoliter közöttire becsülte, valamivel alacsonyabbra az egy évvel korábbinál. Az Egyesült Államok borfogyasztása 33 millió hektoliter volt 2018-ban, 1,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Magyarország borfogyasztása 3,9 százalékkal 2,4 millió hektoliterre nőtt.

További részletek itt.

(forrás: nak.hu/NAIK AKI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!