hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 21., csütörtök - Ágnes.
hirdetés

Bővül a kereslet a tejtermékek iránt

Többet vettünk vajból, túróból és natúr joghurtból

Tejtermékek évi 280 milliárd forintos piacának trendjei: Nőtt a bolti  forgalom értékben is, mennyiségben is, az első nyolc hónap során.

hirdetés

Bővül a kereslet a tejtermékek íránt. Tizennégy féle kategóriájuk együttes bolti forgalma értéket tekintve 5 százalékkal emelkedett idén január-augusztus során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egyidőben, mennyiség szempontjából plusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Egészséges életmódra törekszünk

Mintegy 280 milliárd forint a Nielsen által mért tizennégy feldolgozott tejtermék éves piaca. Mind mennyiségben, mind értékben többet adtak el a boltokban, nyolchónapos összehasonlítást nézve, a jelentős forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, túró, kefír, natur joghurt, tejszín és vaj. Fogyasztásuk beleillik a modern étkezési szokásokba, amelyek részeként sok ember törekszik egészségesen táplálkozni.

A Nielsen által mért tejtermékek közül néhány kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmának trendje, 2011. december-2012. augusztus között. Százalékban, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. 

Kategória

%

Élelmiszerek átlaga

+  6

Sajt

+  4

Gyümölcsjoghurt

+  7

Tejföl

+  7

Snack

+  1

Túró

+  3

Desszert

-  3

Tejszín

+ 7

Kefír

+ 6

Vaj

+ 11

Natúr joghurt

0


Fontos szerepet játszanak a boltok választékában a tejtermékek. Közülük a Nielsen által vizsgált, összesen 90 élelmiszer kategória közül a forgalom szerinti rangsorban az első tíz közé tartozik a sajt, gyümölcsjoghurt és tejföl.

A sajt éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja a 80 milliárd forintot. Értékben 4, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett eladása idén január-augusztusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Forgalma erősen koncentrált, mivel a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elviszik az értékesítés 79 százalékát, mind idén, mint tavaly az első nyolc hónapban.

Gyümölcsjoghurtnál 35 milliárd forintot meghaladó éves piacot regisztrált a Nielsen. Értéket tekintve 7 százalékkal emelkedett a forgalom, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal csökkent, nyolchónapos összehasonlításban. Itt már kiegyenlítettebb az üzlettípusok súlya. Értékben a 400 négyzetméteresnél nagyobb csatornák részaránya 69 százalék, az 51-400 négyzetméteres, lakóhely közeli boltoké pedig 27 százalék, a legutóbbi január-augusztusi adatok szerint.

Még inkább megoszlik a forgalom a háztartások nagy részében szinte naponta fogyasztott tejfölnél. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok adják el - értékben - a tejföl 29 százalékát; további 9 százalék pedig a 201-400 négyzetméteres csatornáé, idén január-augusztusban. A 400 négyzetméter feletti üzletek mutatója 62 százalék. A tejföl éves piaca mintegy 35 milliárd forint. Az aktuális trendek szerint forgalma értékben 7, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett, egyik nyolchónapos periódusról a másikra.

Legnagyobb arányban a kis forgalmú szendvicskrém bolti eladása nőtt: értékben 54, mennyiségben 78 százalékkal. Fő oka, hogy forgalma különosen a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornában erősödött, és sok új terméket vezettek be a piacra.

Növekedési ütem szerint az évi közel 9 milliárd forintos piaccal rendelkező vaj következik; értékben plusz 11, mennyiségben plusz 10 százalékkal, idén január-augusztusban, a múlt év első nyolc hónapjához viszonyítva.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!