hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Üdítőital piac

Tovább erősíti piacait a Márka

A tervezettnél is dinamikusabban fejlődött a vállalat: a fogyasztói igények és ezáltal a kereskedelmi eredmények markáns növekedése, amelyben fontos szerepet játszott a disztribúció növelése mind a belföldi, mind az exportpiacokon, meggyorsította a további beruházások ütemét és mértékét.

hirdetés

A második gépsor sikeres telepítése és a logisztikai központ bővítése után, most a saját biológiai szennyvíztelep technológiai megújítása következik, növelve ezzel a hatékonyságot a fajlagos gyártási költségek csökkenésével. Mindez garantálja a munkahelyek megtartását is. Optimalizálják a palackozó üzem léghőmérsékletét a légtechnikai hűtés fejlesztésével. Ez a termelés eredményessége mellett az üzem még magasabb fokú sterilitását is eredményezi, mely lehetővé teszi, hogy az üdítőik tartósítószermentesek lehessenek. Mindezek mellett új, informatikai eszközökkel erősítik a távmunka lehetőségét is. A mintegy 105 millió forintos beruházás megvalósításához 72 millió forint európai uniós támogatást nyertek.

Az 1973-ban útjának indult Márka üdítő 100 százalékosan magyar tulajdonban van. A palackozás a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson történik két természetes ásványvízkútból, a legmodernebb technológiát igénybe véve. A zöld mezős beruházásuk eredményeként felépült, immáron saját gyárukat szinte pontosan három évvel ezelőtt, 2017. októberének végén avatták fel, amikor azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy két-három éven belül az akkori 35 millió literes éves gyártott mennyiséget 100 millió literre növeljék.

A tervezettnél is dinamikusabban fejlődött a vállalat: a fogyasztói igények és ezáltal a kereskedelmi eredmények markáns növekedése, amelyben fontos szerepet játszott a disztribúció növelése mind a belföldi, mind az exportpiacokon, meggyorsította a további beruházások ütemét és mértékét. Két évvel a gyár megnyitása után, 2019. szeptemberében már fel is avathatták 2. palackozó gépsorukat, területüket pedig újabb 3 hektárral növelték. Így mostanra gépparkjuk már 140 Millió palack gyártására lett képes, raktározási területük pedig elérte a 13.000 négyzetmétert. Mindez természetesen együtt jár a foglalkoztatottság folyamatos növelésével is. A kezdetek kezdetén 6 fővel indult Márka Üdítőgyártó Kft., a gyár indulásakor 40 fővel, 2020-ban már több, mint 100 munkatárssal dolgozik céljaik megvalósításán.

A vállalat elkötelezett környezetük terhelésének minimalizálása iránt is.Ennek érdekében fő csapásirányuk, hogy az üdítőik csomagolásához speciális PET alapanyagot használnak a biológiai szennyvíztelepük alkalmazása mellett.

A műanyag csomagolóeszközeik újrahasznosíthatóak, többször is feldolgozásra kerülhetnek úgy, hogy az alapanyag alaptulajdonságait nem veszítik el. A körkörös gazdaság célkitűzéseinek megfelelően a PET palackok újrahasznosítása is kiemelt feladat, mely gyakorlat egyre elterjedtebb az Európai Unióban. A Márka Üdítő hangsúlyos szerepet vállalva már 2017 óta 30%-os rPET –et, azaz újrahasznosított PET alapanyagot használ a palackjaiban, így már most teljesíti a 2025. évi előírásokat.

Több mint 70 féle üdítőital közül választhatnak fogyasztóik – klasszikus szénsavas, limonádé, ízesített ásványvíz, gyümölcsital és jeges tea kategóriában is.

A Márka már most 11 országban megtalálható – a szomszédos piacokon túl például Olaszországban, vagy Litvániában is.

„Ahogy szokták mondani a sorsunk kiválaszt bennünket: a 2020-as év kezdetén talán semelyikünk nem gondolta, hogy egy új versenytársat kapunk magunk mellé melyet COVID 2019-nek neveztek el” – mondta Pécskövi Tibor ügyvezető igazgató a nyertes pályázatuk szerződésének ünnepélyes aláírásakor. Hangsúlyozta: „A legfontosabb lépés volt, hogy ne kezdjünk el féket húzni, és büdzsé szűkítésben gondolkodni, hanem hozzunk gyors döntéseket, és ne a válságra, hanem az azt követő időkre koncentrálva az új lehetőségekre koncentráljunk. Ezért tovább folytattuk a termékfejlesztéseinket, szélesítettük a termékpalettánkat. A létszámot a Pandémia ideje alatt is fejlesztettük, mind a termelés, a logisztika, és a kereskedelem területén is”. Pécskövi Tibor már most közel 40%-os növekedésről számolt be az idei évben és közel 8 Milliárd Forint forgalmat vár 2020-tól. A termelési kapacitásuk, logisztikai központjuk és ezzel párhuzamosan a dolgozói létszám, valamint a termékpaletta továbbra is konkrét fejlesztések és bővítések célpontjai, újabb beruházásokkal, amelyek újabb lépések álmaik és céljaik megvalósítása felé.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.