hirdetés
hirdetés
2020. november. 28., szombat - Stefánia.
hirdetés

Üdítőital piac

Tovább erősíti piacait a Márka

A tervezettnél is dinamikusabban fejlődött a vállalat: a fogyasztói igények és ezáltal a kereskedelmi eredmények markáns növekedése, amelyben fontos szerepet játszott a disztribúció növelése mind a belföldi, mind az exportpiacokon, meggyorsította a további beruházások ütemét és mértékét.

hirdetés

A második gépsor sikeres telepítése és a logisztikai központ bővítése után, most a saját biológiai szennyvíztelep technológiai megújítása következik, növelve ezzel a hatékonyságot a fajlagos gyártási költségek csökkenésével. Mindez garantálja a munkahelyek megtartását is. Optimalizálják a palackozó üzem léghőmérsékletét a légtechnikai hűtés fejlesztésével. Ez a termelés eredményessége mellett az üzem még magasabb fokú sterilitását is eredményezi, mely lehetővé teszi, hogy az üdítőik tartósítószermentesek lehessenek. Mindezek mellett új, informatikai eszközökkel erősítik a távmunka lehetőségét is. A mintegy 105 millió forintos beruházás megvalósításához 72 millió forint európai uniós támogatást nyertek.

Az 1973-ban útjának indult Márka üdítő 100 százalékosan magyar tulajdonban van. A palackozás a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson történik két természetes ásványvízkútból, a legmodernebb technológiát igénybe véve. A zöld mezős beruházásuk eredményeként felépült, immáron saját gyárukat szinte pontosan három évvel ezelőtt, 2017. októberének végén avatták fel, amikor azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy két-három éven belül az akkori 35 millió literes éves gyártott mennyiséget 100 millió literre növeljék.

A tervezettnél is dinamikusabban fejlődött a vállalat: a fogyasztói igények és ezáltal a kereskedelmi eredmények markáns növekedése, amelyben fontos szerepet játszott a disztribúció növelése mind a belföldi, mind az exportpiacokon, meggyorsította a további beruházások ütemét és mértékét. Két évvel a gyár megnyitása után, 2019. szeptemberében már fel is avathatták 2. palackozó gépsorukat, területüket pedig újabb 3 hektárral növelték. Így mostanra gépparkjuk már 140 Millió palack gyártására lett képes, raktározási területük pedig elérte a 13.000 négyzetmétert. Mindez természetesen együtt jár a foglalkoztatottság folyamatos növelésével is. A kezdetek kezdetén 6 fővel indult Márka Üdítőgyártó Kft., a gyár indulásakor 40 fővel, 2020-ban már több, mint 100 munkatárssal dolgozik céljaik megvalósításán.

A vállalat elkötelezett környezetük terhelésének minimalizálása iránt is.Ennek érdekében fő csapásirányuk, hogy az üdítőik csomagolásához speciális PET alapanyagot használnak a biológiai szennyvíztelepük alkalmazása mellett.

A műanyag csomagolóeszközeik újrahasznosíthatóak, többször is feldolgozásra kerülhetnek úgy, hogy az alapanyag alaptulajdonságait nem veszítik el. A körkörös gazdaság célkitűzéseinek megfelelően a PET palackok újrahasznosítása is kiemelt feladat, mely gyakorlat egyre elterjedtebb az Európai Unióban. A Márka Üdítő hangsúlyos szerepet vállalva már 2017 óta 30%-os rPET –et, azaz újrahasznosított PET alapanyagot használ a palackjaiban, így már most teljesíti a 2025. évi előírásokat.

Több mint 70 féle üdítőital közül választhatnak fogyasztóik – klasszikus szénsavas, limonádé, ízesített ásványvíz, gyümölcsital és jeges tea kategóriában is.

A Márka már most 11 országban megtalálható – a szomszédos piacokon túl például Olaszországban, vagy Litvániában is.

„Ahogy szokták mondani a sorsunk kiválaszt bennünket: a 2020-as év kezdetén talán semelyikünk nem gondolta, hogy egy új versenytársat kapunk magunk mellé melyet COVID 2019-nek neveztek el” – mondta Pécskövi Tibor ügyvezető igazgató a nyertes pályázatuk szerződésének ünnepélyes aláírásakor. Hangsúlyozta: „A legfontosabb lépés volt, hogy ne kezdjünk el féket húzni, és büdzsé szűkítésben gondolkodni, hanem hozzunk gyors döntéseket, és ne a válságra, hanem az azt követő időkre koncentrálva az új lehetőségekre koncentráljunk. Ezért tovább folytattuk a termékfejlesztéseinket, szélesítettük a termékpalettánkat. A létszámot a Pandémia ideje alatt is fejlesztettük, mind a termelés, a logisztika, és a kereskedelem területén is”. Pécskövi Tibor már most közel 40%-os növekedésről számolt be az idei évben és közel 8 Milliárd Forint forgalmat vár 2020-tól. A termelési kapacitásuk, logisztikai központjuk és ezzel párhuzamosan a dolgozói létszám, valamint a termékpaletta továbbra is konkrét fejlesztések és bővítések célpontjai, újabb beruházásokkal, amelyek újabb lépések álmaik és céljaik megvalósítása felé.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!