hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 20., szerda - Fábián, Sebestyén.
hirdetés

Tovább műanyagtalanít a magyar Coca-Cola

Dunaharaszti, 2019. december 5. A 2018-ban elért 4%-os palacksúlycsökkentés után, 2020-ban ismét 4%-kal csökkenti a felhasznált műanyag mennyiségét a Coca-Cola Magyarország. A cég 100 millió forintos beruházásának eredményeként éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ majd fel, ami 24 millió PET palack súlyával egyenlő. A vállalat már ma is kizárólag 100%-ban újrahasznosítható italcsomagolásokat állít elő, 2030-ra pedig 50 százalékra nőhet a palackokban lévő újrahasznosított műanyag aránya.

hirdetés

Mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként 4%-kal csökkenti 2020-ban a szénsavas üdítőitalos palackjaihoz használt műanyagot a Coca-Cola Magyarország. A cég összességében 600 tonnával kevesebb műanyagot használ majd fel évente, a megtakarítás 24 millió PET palack súlyával egyenlő. A beruházással a vállalat jelentős mértékben csökkenti ökológiai lábnyomát, hiszen az új palackok gyártásához számottevően kevesebb kőolaj szükséges, a könnyebb palackok miatt pedig kevesebb energia kell majd a termékek szállításához is.  

A súlycsökkentett italcsomagolások fokozatosan jelennek meg a boltokban: az új 1,5 literes és az 1,75 literes palackok már elérhetőek a polcokon, hamarosan pedig átalakulnak a 0,5 literes és az 1,25 literes változatok is. A szigorú minőségi követelmények miatt a könnyebb palackok alakja kissé megváltozik, de ennek ellenére ugyanolyan masszívak és formatartók maradnak, mint elődjeik.

A Coca-Cola Magyarország az elmúlt években számos intézkedéssel csökkentette csomagolóanyag felhasználását és környezeti lábnyomát. A cég italcsomagolásai már jó ideje 100%-ban újrahasznosíthatóak, az elmúlt esztendők beruházásainak köszönhetően pedig 15 százalékkal kevesebb műanyagra van szükség egy PET palack előállításához, mint 2010-ben. A vállalat folyamatosan növeli a palackokban felhasznált újrahasznosított műanyag mennyiségét is, amelynek aránya ma már átlagosan 27 százalék. Az újrahasznosított PET palackokból készülő italcsomagolások szén-dioxid lábnyoma akár 80%-kal kisebb lehet, mint a kőolajszármazékból készülő palackoké, sőt az újrahasznosított műanyagból készülő palackok összesített ökológiai hatása akár az alumínium italcsomagolásoknál is kedvezőbb lehet.


Mindezeken felül a vállalat az alumínium dobozos multipack kiszerelések műanyag csomagolását is egy innovatív kartonpapír-alapú csomagolási megoldásra cseréli 2021-től, illetve cél, hogy a Coca-Cola Magyarország választékában is megjelenjenek a 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból készülő palackok.

A globális The Coca-Cola Company és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC csoport közös Hulladékmentes Világ stratégiája értelmében a cégek 2030-ig a felhasznált csomagolóanyagok 100 százalékának megfelelő mennyiséget gyűjtenek majd vissza, továbbá 50 százalékra növelik műanyag palackjaik újrahasznosított alapanyag tartalmát.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!