hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Nagyvállalati növekedési index

Továbbra is borúlátók a hazai nagyvállalatok

Továbbra is pesszimisták a hazai vállalatok, a K&H nagyvállalati növekedési index értéke az előző negyedévhez képest nem változott, jelenleg is -2 ponton áll. A vállalatok saját kilátásaikat kedvezőbben látják, a gazdasági környezet megítélésében azonban drasztikus, az index történetének eddigi legnagyobb zuhanása figyelhető meg.

hirdetés

Bár összességében nézve nem változtak a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező nem-állami nagyvállalatok várakozásai a K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb eredményei alapján, a saját helyzetüket és a gazdaság állapotát azonban igen eltérően látják a cégek.

„Az index értéke az előző negyedévhez képest stagnál ugyan, és továbbra is -2 ponton áll, a két alindex azonban ellentétes irányba mozdult. A vírusjárvány második hullámának hatására jelentősen romlott a gazdasági környezet változására vonatkozó várakozás, ugyanis a makrogazdasági részindex -3 pontról -19 pontra, az index eddig mért legalacsonyabb értékére zuhant. A vállalati részindex ezzel szemben 6 pontos növekedéssel ismét pozitív tartományba került, és jelenleg 5 ponton áll, tehát a saját helyzetüket lényegesen kedvezőbben ítélik meg a vállalatok” – ismertette az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

A következő egy évre vonatkozó várakozások a cégméretet tekintve viszonylag egységes képet mutatnak, azonban az is megfigyelhető, hogy némi átrendeződést követően ismét a legnagyobb méretű cégek a legoptimistábbak. Jelenleg a 10 milliárd forint éves árbevétel feletti nagyvállalatok várakozásai változtak a legnagyobb mértékben: -8 pontról 0 pontra ugrottak.

A 4-10 milliárd forint éves árbevétel közötti cégek várakozásai változatlanul -3 ponton, a 2-4 milliárd forint éves árbevétellel rendelkező cégek pedig 2 pontos csökkenéssel -2 ponton állnak. A három vizsgált ágazat közül a szolgáltató szektor várakozásai maradtak a legalacsonyabbak, és jelenleg -6 ponton állnak. Az ipari cégekre enyhe optimizmus jellemző, hiszen 0 pontról 2 pontra emelkedtek a várakozásaik, tovább romlott viszont a kereskedelmi szektor hangulata (-2 pontról -4 pontra).

A K&H nagyvállalati növekedési index kutatásról

A hazai nagyvállalatok jelentős gazdasági szerepe miatt a K&H Csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel együttműködésben 2014-től kezdődően átfogó negyedéves kutatást végez, amelyben feltérképezi a hazai nem-állami nagyvállalati szektor aktuális helyzetét, valamint hogy hogyan látják saját cégük és a gazdasági környezet változásait a következő egy évben. A kutatás 200, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A legutóbbi felmérés 2020. szeptember 7 és 18 között zajlott.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.