hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 28., szombat - Stefánia.
hirdetés

Webshop

Trump nyerte az amerikai elnökválasztás webshopcsatáját

Donald Trump webshopja került ki győztesen az elnökjelöltek webáruházainak szakmai összehasonlításából. A dolog pikantériája, hogy hasonló „trükkel”, mint amit Barack Obama is használt a 2008-as kampányában.

hirdetés

Míg Magyarországon szerény hagyománya van a webshopok használatának a választási kampányban, az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában kitüntetett szerep jut a webáruházaknak. Megvásárolhatjuk Trump legendás piros sapkáját, vagy az ellenfele, Biden nevével ékesített szájmaszkot, de azon sem botránkozik meg senki, hogy a gyerekek számára is kínál valamit mindkét jelölt, vehetünk például tipegőt vagy kisvonatot.

Ha egy világhatalom választási küzdelmében a webshopnak ilyen kitüntetett szerep jut, akkor minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodni, hogyan tudná használni. Az Ecommerce Revolutiont is azért hoztuk létre, mert szerettük volna bemutatni, hogy akár rövid időn belül milyen látványos eredményeket lehet elérni, ha a megfelelő eszközöket használjuk a megfelelő módon – mondta Zilahi Krisztián, az Ecommerce Revolution üzleti valóságshow házigazdája, online-marketing-szakértő. Véleménye szerint a vállalkozások sokat tanulhatnak az amerikai elnökjelöltek webshopjából.

A párhuzam azért is érvényes, mert a szakember megdöbbenésére mindkét elnökjelölt nyilvános webshopmotort használ, hasonlóan a hazai1 és nemzetközi2 webshophasználók 80%-ához. Ez azt jelenti, hogy Donald Trump és Joe Biden pont úgy bérelhető webáruházrendszert használ a választási harcban, mint például az Ecommerce Revolution valóságshow-ban részt vevő magyar vállalkozások a vevőkért folytatott versenyben.

Bár számos szempont szerepelt az összehasonlításban, Zilahi Krisztián szerint a csata már a webshop első oldalán eldőlt. A republikánus elnökjelölt, Donald Trump webshopjának leglényegesebb előnye, hogy már a webshop nyitóoldalán e-mail-listát épít, míg demokrata ellenfele, Joe Biden eladni akar.

„Az egyfázisú értékesítés ideje lejárt. Ma már rengeteg információ, impulzus éri az embereket, ezért nem tudnak vagy nem akarnak az első látogatás alkalmával azonnal döntést hozni. Több érintési pont kell ahhoz, hogy a látogatóból vásárló legyen, még egy világhatalom elnökjelöltjének a webshopjában is” – magyarázza Zilahi Krisztián.

A szakértő úgy véli, ezt használja jól Trump marketingcsapata, mert a termékek mellett már a nyitóképernyőre bekerült egy e-mail-cím-gyűjtő rész, ahol a látogatók megadhatják az e-mail-címüket és az irányítószámukat. Ez azért is okos megoldás, mert az irányítószám ismeretében személyre szabott kampányüzenetek küldhetők számukra. A dolog pikantériája, hogy korábban éppen a Trumpot élesen bíráló korábbi elnök, Barack Obama használt3 hasonló megoldást a 2008-as kampányának honlapján.

Ezzel szemben Biden nyitóoldalán egy úgynevezett slider, diavetítés fogadja a látogatót termékajánlatokkal. Ez azért is kevésbé hatékony, mert az új látogatók kétharmada a nyitóoldal látványvonal feletti részét nézi csak meg egy webáruházban, és nem görget lejjebb. Ezért a nyitóoldalt jól ki kell használni. Ebből a szempontból Biden webshopjának megoldása kevésbé korszerű és hatékony.

Ettől eltekintve minden másban szinte hasonló a két oldal. Hasonlóak a termékek, hasonló a digitális ügyfélélmény, még a hibák is hasonlók, például mindkét webshop kicsit lassú mobilon. Ezért tulajdonképpen már a nyitóoldalon eldőlt az elnökjelöltek webshopcsatája.

Donald Trump webshopja: https://shop.donaldjtrump.com

Joe Biden webshopja: https://store.joebiden.com

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!