hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

Túlélési stratégiák e-kereskedőknek

Túlélésért küzd a legtöbb webáruház a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben. Vagy mert bezuhant a forgalma, vagy mert az egekbe szökött. Mit tehetnek az e-kereskedők a negatív hatások minimalizálása érdekében? A Growww Digital összegyűjtött 3+1 tippet a helyzet kezelésére.

hirdetés

A napokban napvilágot látott adatok szerint Kínában az offline kiskereskedelem januárban és februárban 20,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg az e-kereskedelem 3% -kal növekedett1. Az e-kereskedelem erősödése már Magyarországon is tetten érhető.

A koronavírus-járvány hatására számos iparágban hatalmasat ugrott az internetes vásárlások száma, míg másokban drasztikusan visszaesett. Az élelmiszer-házhozszállításra való Google keresések 300–1000 százalékkal nőttek az elmúlt egy hétben. A keresésekkel együtt drasztikusan nőtt a megrendelések száma, amit a webshopok alig győznek teljesíteni. Ezzel szemben például egyes ruházati termékekre való keresések volumene esik2, aminek a hatása előbb vagy utóbb a forgalmon is érezhető lesz.

Mindkét helyzet nehéz. A megnőtt forgalom extrém terhelést jelent, a csökkenő forgalom pedig veszteséget okoz, ami működési nehézségeket eredményezhet. Mit tegyünk ebben a nehéz helyzetben?

Racionalizáljuk a PPC hirdetéseket!

Át kell tekinteni a futó hirdetéseket, remarketing kampányokat, automatikus e-mail-sorozatokat, és ami nem releváns, illetve csökkent a hatékonysága, azokat optimalizálni kell. Különösen oda kell figyelni a remarketing kampányokra – tanácsolja Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.

Növekedésnél figyelni kell arra, hogy a megnövekedett fizetett kattintások számával együtt nőnek-e a vásárlások is, vagy attól eltérően, alatta vagy felette alakulnak. Ugyanis előfordulhat, hogy a keresések egy része inkább informális, és nem vásárlási célú keresés, így „eléghet” a megnövekedett hirdetési költségek jelentős része.

Ahol drasztikusan csökkent a webáruház forgalma, ott vizsgáljuk meg az okokat és optimalizáljunk, állítsuk le a veszteséges kampányokat. Azonban a saját márkanevünkre mutató hirdetéseket semmilyen formában ne állítsuk le, mert ha a vállalkozás tud teljesíteni, akkor az forgalmat generál. Minél erősebb a márka, annál nagyobbat. Ha a teljesítés nem lehetséges, a márka védelme érdekében a látogatókat egy olyan felületre kell irányítani, ahol információt adhatunk a vásárlóknak.

Alakítsuk át a kínálatot!

Dunder Krisztián szerint a járvány miatt hirtelen és drasztikusan változnak a felhasználók szokásai, amit követni kell a webshop kínálatának is.

A megnövekedett kereslet maga után vonja a beszerzési és kiszállítási nehézségeket, ezért átfogóan kell megvizsgálni, hogy milyen termékeket hirdet a webáruház. Javasolt a készleten lévő és könnyen beszerezhető termékeket hirdetni, míg háttérbe szorítani a bizonytalan beszerzésű vagy hosszabb átfutási idejű termékeket. Ezzel javítható a hatékonyság és csökkenthető a kiszolgáló személyzet terhelése.

Forrás: 123rf

A bajban lévő webáruháznak egy túlélési stratégia lehet, ha a rendkívüli helyzetre tekintettel rendkívüli kínálatot alakít ki olyan termékekből, amire jelenleg megnőtt a kereslet. Ez azért is lehet hatékony, mert a vevőket meg tudjuk szólítani az ideiglenes kínálattal. Természetesen ennek feltétele a megfelelő technológia, infrastruktúra és beszerzési források megléte – hívja fel a figyelmet a szakértő.

Adjunk tájékoztatást, hogy mire lehet számítani!

Ma, amikor minden bizonytalan, a pontos és korrekt tájékoztatás életbevágó. Kommunikálni kell, hogy kapható-e a termék, tudjuk-e teljesíteni a rendelést és várhatóan mikor kerül kiszállításra, várható-e késés a szokásos szállítási időhöz képest. Valamint ma az egyik leggyakrabban ismételt kérdés: fertőtlenítik-e a terméket, milyen intézkedéseket tesz a kereskedő a biztonság érdekében?

Javasolt ezekről a témákról folyamatosan kommunikálni a közösségimédia-felületeken, a weboldalon és a hírlevélben. A tipikusan visszatérő kérdésekre érdemes chatbotot bevetni. Mindezzel csökkenthető az ügyfélszolgálat terhelése, hiszen a webshopok egy része iszonyatosan túl van terhelve, folyamatos válságmenedzselés folyik.

Exkluzív tipp, ha bajban vagyunk: kapacitásmegosztás

A drasztikus forgalomcsökkenést elszenvedő webáruházaknak kritikus pont a fix költségek moderálása. Erre kínál megoldást a felszabadult kiszolgálói kapacitás megosztása olyan webáruházakkal, akiknél jelentős a terhelés. Ilyen lehet az ügyfélszolgálat kapacitásának megosztása, vagy akár a raktáros, szállító munkatársak átirányítása. Ezzel mindenki nyer: nyernek a munkatársak, mert biztosított a jövedelmük és a munkájuk. Nyer a partner webshop, mert kezelni tudja az átmeneti terhelésnövekedést. Nyerünk mi, mert nem veszítjük el a munkatársakat és csökkentjük a veszteséget – tanácsolja Dunder Krisztián.

Hivatkozások

1 https://www.cnbc.com/2020/03/16/china-economy-millions-lose-their-jobs-as-unemployment-spikes.html?fbclid=IwAR3-x8yJKpMcGm36e4bbiS7I9cR3Qf0hjTyDa7zmgh4gisDAefSey2P7P2g

2 https://trends.google.com/trends/explore?geo=HU&q=ing,harisnya,póló

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!