hirdetés
hirdetés

Túlélik-e a boltok az online térnyerését?

Bár a digitalizáció mindent visz, mégis a személyesség jelenti majd a kulcsot a túléléshez - hangzott el a boltok jövőjéről szóló kétnapos szakmai workshopon, a Shop Experience Design Sprinten  mely az Extreme Digital támogatásával valósult meg. Ötven résztvevő dolgozott csapatokban a jövő vásárlása, a jövő boltja és az Extreme Digital szolgáltatási lehetőségei után kutatva.

hirdetés

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt, mely a Google Ventures által kifejlesztett, eredetileg 5 napos folyamat - a design gondolkodásmód (design thinking) módszerének felgyorsított, pár napos eszköze. A workshop jellegű közös munka lehetőséget adott arra, hogy a résztvevők felhasználóközpontú megközelítéssel gondoljanak újra szolgáltatásokat, termékeket, és a felhasználói igényeket, az új technológiai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit egy megoldásban egyesítsék.

A design sprint során a résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki, melyekből prototípusok készültek. A prototípusokat rapid tesztelés segítségével validálták, és a sprint végére projektkoncepciók születtek. A koncepciók közül az Extreme Digital kiválasztja a felhasználható gondolatokat a Nyugati tér közelében nyíló boltja kialakításánál.

A résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki.
A résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki.

“A csapatok nagyon sok irányból gondolták újra a vásárlási élményt és a jövő boltjának szerepét az életünkben. Ezt segítette, hogy a résztvevők számtalan iparágból érkeztek, így a nagy retail hálózatok vezetői mellett reklámügynökségi vezetők, UX szakemberek, marketing igazgatók és KKV vezetők is képviselték magukat a csapatokban”- mondta Káli György (SD4Good), a design sprint főszervezője.

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt.
Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt.

A végeredményben átadott koncepciók változatos módon fogták meg a feladatként kapott problémákat, de jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete. A gyors és személyre szabott kiszolgálást a már meglévő adatalapú, arcfelismerő rendszerek technológiai megoldásait integrálva képzelték el a csapatok, azaz a vásárló releváns tartalmakkal és ajánlatokkal találkozhat a boltban, ha beazonosítja a rendszer, illetve az alkalmazottak részéről is jobb szolgáltatást, apró figyelmességeket kaphat a fogyasztó, ha az eladó is megkapja ehhez a szükséges információt.

Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették
Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették

A sprint csapatok kiemelten foglalkoztak a vásárlás utáni kapcsolattartással, mely egyszerre javíthatja az ügyfél elkötelezettségét a kiváló ügyfélszolgálattal, lojalitás programmal kombinálva, másrészt olyan új kényelmi és upsales szolgáltatásokat is bevezethet, mint az automatikus porzsák kiszállítás a vásárolt porszívóhoz. Olyan ötletek is születtek, mint a sokak számára problémás garanciális papírok, számlák tárolását kiváltó digitális gyűjtőhely megoldás, vagy a termék kipróbálás lehetőségét újragondoló könnyített csere piac, aminek segítségével “kockázat nélkül vásárolhatunk”. Ezen kívül a csapatok foglalkoztak a stresszmentes áruátvétel lehetőségeivel és egyedi vásárlói tudásplatform létrehozásával, mely élmény alapon segíti a gyors és releváns vásárlási választást a boltokban.

A két nap alatt a design thinking alapjaival is megismerkedhettek a résztvevők és kipróbálhatták a legújabb innovációs módszereket és gondolkodásmódot.
A két nap alatt a design thinking alapjaival is megismerkedhettek a résztvevők és kipróbálhatták a legújabb innovációs módszereket és gondolkodásmódot.

Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették, így az Extreme Digital alapító Várkonyi Balázs mellett a résztvevők piaci háttérinfomációt kaphattak Szarka Szilviától az Extreme Digital marketing igazgatójától és Mészáros Gábortól, az e-commerce cég ügyfélélmény vezetőjétől. A piackutatási adatokat Dörnyei Otília (consumer & retail director, INSPIRA Research) és Madar Norbert (vezető tanácsadó, GKI Digital) tolmácsolta az egybegyűlteknek. A sprinterek hallhatták Kertész Istvánt (alapító-tulajdonos, Mobilia-Artica Kft.), aki az elmúlt években a legnagyobb luxusmárkák boltjai kialakításában vett részt a világ minden táján. A rendezvényen előadott továbbá Holló Mátyás az Indelab építésziroda vezető tervezője, Román Gergely, a Decathlon digitális igazgatója, Dobó Mátyás és Arany János digitális transzformációs evangelisták és Weiler Ádám, a T-Systems Magyarország szenior technológiai szakértője is.

Jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete.
Jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete.

“A technológia segítségével nagyon sok adatot tudunk a vásárlókról és a boltokban is temérdek lehetőségünk van kapcsolatot építeni velük, segíteni a vásárlási folyamatot. Mégis a számok mögött kevéssé látjuk az embereket, hogy mi a szándékuk, mire van szükségük. Az elmúlt két napot azért tartom nagyon sikeresnek, mert olyan koncepciók születtek, ahol a középpontban a vásárlók álltak és a kitalált szolgáltatások, a technológiai apparátus a kimagasló vásárlói élmény szolgálatába lett állítva. Számtalan izgalmas gondolatot kaptunk, melyek közül számosat meg is szeretnénk valósítani a Nyugati téri új boltunkban” - mondta Várkonyi Balázs az Extreme Digital alapítója.

A résztvevők a két nap alatt a design thinking alapjaival is megismerkedhettek és kipróbálhatták a legújabb innovációs módszereket és gondolkodásmódot. A visszajelzéseikben kiemelték, hogy érdemes máskor is ilyen előremutató, innovatív rendezvényeket tartani, ahol a szakma érdeklődő, proaktív közössége együttműködik a vásárlói igények minél jobb kiszolgálása érdekében.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél