hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 31., szombat - Farkas.
hirdetés

Új szabályozás a párlatokra vonatkozóan

Módosult a szeszes italok meghatározásáról, megnevezéséről, kiszereléséről, címkézéséről és földrajzi árujelzőinek oltalmáról szóló európai parlamenti és tanácsi rendelet.

hirdetés

Hatályos a módosításokat tartalmazó 2018/175 EU Bizottsági rendelet. A 110/2008/EK rendelet II. melléklete értelmében a 9. kategóriába („Gyümölcspárlat”) tartozó szeszes italok kereskedelmi megnevezésének a gyümölcs, bogyótermés vagy zöldség nevéből és az azt követő „párlat” szóból kell állnia, ám bizonyos nyelveken (cseh, horvát, görög, lengyel, szlovák, szlovén és román) célszerű volt engedélyezni a toldalékkal ellátott formát. A párlatok wasser-nek is nevezhetők a gyümölcs nevének feltüntetésével.

A rendeletben jelzett esetekben a „párlat” szó és az előtte álló gyümölcs neve helyébe léphet kizárólag a gyümölcs neve.

Amennyiben fennáll annak a kockázata, hogy a végső fogyasztó számára nehezen érthető valamely olyan kereskedelmi megnevezés, amely nem tartalmazza a „párlat” szót, ez esetben a címkének és a kiszerelésnek tartalmaznia kell a „párlat” szót, amelyet esetlegesen magyarázat egészíthet ki.

A rendelet II. mellékletének 10. kategóriája („Almabor- és körteborpárlat”) esetében eddig nem rendelkezett egyértelműen arról, hogy előállítható-e ilyen típusú párlat az almabor és a körtebor együttes lepárlásával. A módosítást követően a rendelet kifejezetten tartalmazza ezt a lehetőséget, illetve a kapcsolódó kereskedelmi megnevezésekre vonatkozó szabályokat.

Azok a szeszes italok, amelyek kereskedelmi megnevezése megfelel a 10. kategóriában előírt hatályba lépett követelményeknek, a készlet kimerüléséig továbbra is forgalomba hozhatók.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!