hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Új megjelölés a Rossmann egyes termékein

A felirat a cég összes mikroműanyag-mentes sajátmárkás kozmetikai termékén szerepelni fog.

hirdetés

A Rossmann az idei évben új, „mikroműanyag nélkül” termékjelölése minden olyan sajátmárkás kozmetikai márkán szerepelni fog, amelynek készítményei nem tartalmaznak mikroműanyagokat. A legtöbb sajátmárkás termék már a jelölés bevezetése előtt sem tartalmazott mikroműanyagot, ez a plecsni a vevők pontosabb tájékoztatását szolgálja a vásárlás során. Azok, akik a környezetvédelem érdekében mikroműanyagot nem tartalmazó kozmetikai termékeket szeretnének használni, a jelölésről gyorsan és könnyen felismerhetik, mely kozmetikai termékek, például bőrradírok, samponok és tusfürdők készültek mikroműanyagok felhasználása nélkül.

Milyen kozmetikai termékekben és miért használnak mikroműanyagokat?

A kozmetikai iparban a mikroműanyag-részecskék és a félszilárd vagy folyékony szintetikus polimerek a legkülönbözőbb okokból használatosak. A szilárd műanyagrészecskék csiszoló, dörzsölő hatás miatt többek között bőrradírokban, fogkrémekben, tusfürdőkben vagy masszázsgyöngyökben használhatók, és néha láthatók is az átlátszó készítményekben kis golyócskák formájában. A folyékony műanyagoknak pedig különféle funkciója lehet a kozmetikai termékekben. Például a samponokban oldott formában védőréteget képeznek a hajszálakon, kisimítják azokat, és így hajmosás után megkönnyítik a kifésülést, vagy a fényvédőszerekben, a félszilárd és folyékony szintetikus polimerek hozzájárulnak az UV-védelemhez és a vízállósághoz, valamint biztosítják, hogy a fényvédő jól beszívódjon, és ne képezzen látható fehér filmréteget a bőrön.

A Rossmann célul tűzte ki, hogy a szilárd, a folyékony vagy részben oldott szintetikus polimereket, mint összetevőket más természetes anyagokkal helyettesítse. Ennek eredeményeként már több, mint 1000 féle „mikroműanyag nélkül” jelölésű termék közül válogathatnak a Rossmann vásárlói a boltokban és a webshopon is. A sajátmárkás kozmetikai márka, az Isana közel 400 féle terméke: tusfürdők, dezodorok, testápolók, arcápolók és ajakápolók is már mikroműanyag-mentesek. A Rossmann natúrkozmetikai sajátmárkájánál az Alterra termékeknél alapkövetelmény a mikroműanyag-mentesség és több mint 21 termék csomagolása is 95%-ban újrahasznosított anyagból készül.


Az Isana és Alterra márkák mellett, jó néhány sajátmárkás termékcsalád, mint például a Facelle (női intim higiénia), a Wellness&Beauty (prémium testápolás), a Babydream (baba-mama) és Prokudent (szájápolás) egyes termékeinek a csomagolására is felkerül a „mikroműanyag nélkül” jelölés.

Bővebben a mikroműanyagokról:

Hogyan jut a szilárd mikroműanyag a környezetbe?

A szilárd mikroműanyagok szintén két csoportba sorolhatók: elsődleges és másodlagos mikroműanyagok:

Elsődleges mikroműanyagok

Az elsődleges mikroműanyagok iparilag előállított nyersanyagok. Ezek olyan kis részecskék vagy granulátumok, amelyek mérete nem haladja meg az 5 mm-t. Egyaránt szolgálnak alapanyagként a műanyaggyártáshoz, vagy kozmetikai termékek, tisztítószerek és egyéb termékek összetevőjeként. Ezenkívül ezeket a kis részecskéket és granulátumokat az iparnak is szállítják, amely más hétköznapi termékeket és nagyobb műanyag cikkeket gyárt belőle. A késztermékek a makroműanyagok kategóriájába tartoznak.

Másodlagos mikroműanyagok

A másodlagos mikroműanyagok alatt azokat a kicsi és legkisebb műanyag részecskéket értjük, amelyek a nagyobb műanyag termékek (az úgynevezett makroműanyagok, például a kannák, műanyag zacskók, kötelek, székek, halászhálók, palackok) lebomlásakor keletkeznek, elsősorban mechanikai terhelés, például hullámzás vagy napsugárzás eredményeképpen. A műszálas textíliák mosásakor vagy tisztításakor is - amely során egészen kicsi rostszálak kopnak le - másodlagos mikroműanyag kerül a vízbe. A gumiabroncsok kopása is a környezet mikroműanyaggal való szennyezéséhez vezet a lebomlási folyamat következtében.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!