hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Új vállalások a Nestlétől

A Nestlé bejelentette, hogy megközelítőleg 2 milliárd svájci frankot ruház be, hogy áttérjen az újonnan gyártott műanyagokról az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok használatára és felgyorsítsa az innovatív fenntartható csomagolási megoldások fejlesztését.

hirdetés

A Nestlé a 2018-as vállalását - miszerint a felhasznált csomagolóanyagainak 100%-a 2025-re újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz - ma azzal egészítette ki, hogy 2025-ig egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását, összefog másokkal a körkörös gazdaság előmozdítására, és törekszik az óceánokban, tavakban és folyókban található műanyaghulladék felszámolására. 

A csomagolásnak kiemelt szerepe van az élelmiszerek minőségének megőrzésében és ezen keresztül a lehető legmagasabb szintű élelmiszerbiztonság megteremtésében. Jelenleg az élelmiszerekkel érintkező műanyag csomagolást rendkívül nehéz újrahasznosítani, ráadásul az újrahasznosítással előállított, magas minőségű műanyagokból rendkívül szűk a kínálat. A kettős probléma megoldásának elősegítése érdekében a Nestlé vállalja, hogy 2025-ig körülbelül két millió tonna, az élelmiszeripar igényeinek megfelelő, magas minőségű újrahasznosított műanyagot vásárol, mintegy 1,5 milliárd svájci frank értékben.

Kockázati tőkealap újrahasznosításra

A hulladékmentes jövőbe vezető út másik nagy kihívása az új csomagolóanyagok-, újratöltőrendszerek- és újrahasznosítási megoldások fejlesztése. A Nestlé Csomagolástechnikai Intézetében végzett jelentős belső kutatások mellett a vállalat egy 250 millió svájci frankos fenntartható csomagolási megoldásokat célzó kockázati tőkealapot hoz létre,hogy olyan startupokba fektessen be, amelyek kimondottan ezekre a területekre fókuszálnak.

A két kezdeményezés kiegészíti a Nestlé jelenleg is futó kutatási, beszerzési és gyártási erőfeszítéseit, melyek segítségével újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teheti a csomagolásait, és hozzájárulhat ahhoz a kitűzött céljához, hogy 2050-re teljesen megszüntesse a nettó üvegházhatású gázkibocsátását.

A vállalat csomagolóanyagokra vonatkozó vállalásának részeként a jövőben is rendszeresen beszámol a projektek előrehaladásáról.

„Semmilyen műanyag nem végezheti szemétlerakóban vagy szemétként” – mondta Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója. „Hatalmas kihívást jelent az ágazat számára, hogy az újrahasznosított műanyagokat élelmiszeripari felhasználásra biztonságossá tegyük. Ezért a műanyag-felhasználás minimalizálása és a hulladékgyűjtés mellett szeretnénk egyfajta körforgást létrehozni, és minél több műanyagot a végtelenségig újrahasznosíthatóvá tenni. Határozott lépéseket teszünk azért, hogy szélesebb piacot teremtsünk a magas minőségű, élelmiszerrel érintkező újrahasznosított műanyagok számára és előmozdítsuk a csomagolóanyag-iparban végzett innovációt. Mindenkit szívesen fogadunk, aki csatlakozik erőfeszítéseinkhez.”

Újfajta csomagolás itthon is

„Örömmel látjuk, hogy a Nestlé két milliárd svájci frankot ruház be a műanyagok körforgásos gazdaságának megteremtésébe, és vállalta, hogy 2025-ig egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyag csomagolóanyagok felhasználását. Ha a műanyagok újrafelhasználását segítő modellek és új alapanyagok területén innovációkat hajtunk végre, valamint a feleslegessé vált műanyagokat– a nagyobb kihívást jelentő élelmiszeripari alkalmazásokban is – újrahasznosítjuk, olyan gazdaságot hozhatunk létre, amelyben a műanyagból soha nem válik hulladék. A ma bejelentett vállalások teljesítése jelentősen hozzájárul ennek a jövőképnek a megvalósításához” – mondta Andrew Morlet, az Ellen MacArthur Alapítvány vezérigazgatója. 

"Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ezekkel a vállalásokkal összhangban Magyarországon is gyártunk újfajta csomagolású termékeket, hisz a szerencsi gyárban készülő NESQUIK All Natural kakaópor újrahasznosítható papírcsomagolásban kerül az európai piacokra" - írják. 

A svájci vállalat 30 éve van jelen Magyarországon, három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2400 embert foglalkoztat.

Szerencsen évente 30 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amely 24 országba kerül kiszállításra. A beszállítók többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 6,5 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlének. A diósgyőri üzemben 120 millió darab csokoládéfigura készül évente, amelyek 19 országban ismertek és keresettek.

 

(forrás: Store insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.