hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Vállalati stratégiák a fenntarthatóságért

A megkérdezett, hazai vállalatok 81 százaléka gondolja úgy, hogy a környezeti felelősségvállalás az egyik legfontosabb és legaktuálisabb területe a vállalatok hosszú távú fenntarthatóságának– derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját, nem reprezentatív felméréséből.

hirdetés

A GDP 30%-át adó 80 vállalatokat tömörítő szervezet elsősorban arra volt kíváncsi, hogy a Fenntartható vállalatvezetés alapelveit aláíró 110 szervezet hogyan látja a cégek környezeti felelősségvállalási teljesítményét és mit tesz a klímavédelem érdekében.

A felmérésből kiderül, hogy míg 2016-ban a Párizsi Klímaegyezmény aláírása utáni eufóriában telt, amit tükrözött azévi felmérése is, addig 2017-ben, elsősorban az Amerikai Egyesült Államok kilépésével, ez a nagyon optimista kép árnyaltabbá vált.

„Az már most is jól látszik, hogy az egyik legjelentősebb ország pálfordulása nem állíthatja meg az összefogást. Ezt bizonyítja anyaszervezetünk, a WBCSD állásfoglalása is, melyben kifejezi elkötelezettségét a munka folytatására, és amelyhez mi is csatlakoztunk. Így tettek a legnagyobb amerikai vállalatok meghatározó vezetői is, ami reményt ad arra nézve, hogy a működésükben továbbra is a prioritási lista előkelő helyére teszik a fenntarthatósági kérdéseket. És ehhez csatlakoztak a BCSDH tagvállalatai is.” – reagált az 59 vállalat részvételével végzett felmérés ezen pontjára Ifj. Chikán Attila, a BCSDH elnöke.


A vállalatok négyötödének már vagy van karboncsökkentési stratégiája vagy dolgozik rajta
 A klímavédelem érdekében 2016-ban megfogalmazott BCSDH ajánlások gyakorlati megvalósulása is jól nyomon követhető a felmérésben.

A vállalatok meghatározó része (71 %-a) működtet környezetirányítási rendszert. A cégvezetők 93 %-ának már fontos, hogy megfelelően mérje és jelentse karbon-emisszióját és a vállalatok 63 %-ának már van stratégiája a csökkentésre.
Ez reményt ad arra nézve is, hogy növekvő számú hazai vállalatvezető ismeri fel, hogy a természeti erőforrások felelős felhasználása és az ezekhez kapcsolódó célok, intézkedések megfogalmazása szintén hasonlóan fontos.

A vállalatok nyitottak az alternatív energiára

A válaszadók közel fele nyilatkozott úgy, hogy a jövőben határozott szándékukban áll alternatív energiákra átállni, és tettek is lépéseket a cél elérése érdekében. További 32 %-a válaszolta, hogy már jelenleg is alternatív energiát használnak. Ez azt jelenti, hogy szinte a teljes nagyvállalati szektor folyamatosan áll át az alternatív energiák felhasználására. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy az alternatív energiafelhasználás terjedésének és összetételének alakulása nagyban függ a szabályozóktól.
A felmérésről szóló kiadvány elérhető letölthető formában is erről a linkről.  

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!