hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

Fenntarthatóság

Változás jön az Auchannál

Megújulnak az Auchan egyes termékei: a hagyományos műanyagtálcák helyett környezetbarátabb anyagokból készült csomagolások várják márciustól a vásárlókat Franciaországban. Az Auchan mellett számos más vállalat is lépett már és felvette a harcot az egyre nagyobb gondot okozó műanyagszennyezéssel.

hirdetés

A francia Auchan 55 millió darab műanyagtálcától szabadul meg: a boltláncnál a húsok és a tenger gyümölcsei ezentúl komposztálható, növényi rostból készült tartóba kerülnek.

Az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál a boltlánc közleményére hivatkozva azt írja, hogy az átállással az ellátási láncból 1100 tonna műanyag kerül ki, az új tálcák pedig márciusban debütálnak Franciaországban, februárban csak néhány helyszínen lesznek elérhetőek a megújult termékek. A tálcák mezőgazdasági melléktermékekből származó anyagokból, így például cukornádmaradványokból készülnek, és otthon is komposztálhatóak.

Tovább eltarthatóak a megújult termékek

A megújult tálcák nemcsak a környezet segítenek, de az Auchan szerint a termékek eltarthatóságát is befolyásolják, a tenger gyümölcsei esetében például akár 1 nappal is meg tudják hosszabbítani azt.

A tálcák lecserélése része az Auchan 2022-es stratégiájának, amelynek célja, hogy a friss termékek műanyagcsomagolástól mentesek legyenek, valamint a saját márkás termékek csomagolása teljesen újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen.

többiek is léptek

Nem az Auchan az egyetlen boltlánc, amely műanyagmentesíti a termékei egy részét. A brit Tesco például több mint 20 millió darab egyszer használatos műanyagot távolított el karácsonyi kínálatából tavaly. A Tesco azt is vállalta, hogy 2020 végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot; másfél évvel a vállalás után az áruházlánc 454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában. Magyarországon eddig 62 tonna nehezen újrahasznosítható anyagot vontak ki a használatból.

Az Aldi is tett hasonló vállalásokat: kétmilliárd egyszer használatos műanyagot vonna ki a forgalomból, az élelmiszerlánc ugyanis csökkenteni szeretné a termékek műanyag csomagolását a brit Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál cikke szerint. A következő években a vállalat 74 ezer tonna műanyagtól válna meg, 2025-re ugyanis a műanyag csomagolóanyagok mennyiségét a felére szeretné csökkenteni.

Az Ikea pedig 2020 januárjától vette le a palettáról az egyszer használatos műanyagtermékeket, köztük a műanyagból készült szívószálakat, tányérokat, poharakat, evőeszközöket, italkeverőket, fagyasztótasakokat, szemeteszsákokat, valamint a műanyaggal bevont papírtányérokat és poharakat. A magyar Lidl is tett lépéseket, 2019-ben például fogyókúrára küldte a műanyag ásványvizes palackokat.

Hatalmas problémának részesei a csomagolások

A műanyagok egyre nagyobb problémát jelentenek, ezért érthető az ellenük indított hadjárat. A Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) korábban írt arról, hogy 1950-ben világszerte 11,5 millió tonna műanyagot gyártottak, 2015-ben több mint a kétszázszorosát, 322 millió tonnát, 2018-ben pedig már 359 millió tonnát. Ráadásul utóbbi mennyiségnek körülbelül a 10 százaléka köt ki évente a tengerekben, óceánokban.

Az Európai Unió egyik tájékoztatójában idézett becslés szerint, ha nem lesz drasztikus fordulat ezen a területen, akkor 2050-ben az óceánokban, tengerekben több műanyag lehet, mint hal.

(forrás: napi.hu)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!