hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

Változó béremelés az áruházláncoknál

A Világgazdaság szerint nagy a szórás az áruházláncok jövő évre tervezett bérköltsége között, egyesek a kötelező 8 százalékos emelést is nehezen gazdálkodják ki, másoknak a plusz 13-15 százalék is belefér.

hirdetés

Egyre nagyobb szakadék tátong a kereskedelemben a munkáltatók között, egyes áruházláncok a törvényben rögzített 8 százalékos béremelést is alig tudják kigazdálkodni, mások viszont akár 13-15 százalékot is hajlandók megadni – mondta a Világgazdaságnak Karsai Zoltán, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének (KASZ) elnöke. Kifejtette, hogy minden üzletláncnál mérlegelemzés alapján dolgoznak, azt is megnézik, hogy a kitűzött árbevételi cél mennyiben teljesült, és az adott társaság a forgalom mekkora hányadát fordította munkaerőköltségre. Értelemszerűen azok a cégek beszélnek 5-6 százalékos béremelésről a minimális 8 százalék helyett, amelyek az év első tíz hónapjában a vártnál szerényebb értékesítési adatokkal szembesültek.

Forrás: 123rf

Több kisebb mellett már két nagy bolthálózattal, a Metróval és az OBI-val is tárgyalnak, de például a Tescóval és az Auchannal csak januárban kezdődnek meg az érdemi egyeztetések. Az előbbivel alapvetően azért, mert februárban zárul az üzleti éve, a legutóbbi kétlépcsős béremelés második üteme pedig szeptemberre esett. Az Auchannal abban maradt a KASZ, hogy az év végi vásárlói roham nyugtával, a jövő év elején, január 20-ig, még az első havi bérszámfejtés esedékessége előtt állapodnak meg. Minden más esetben Karsai Zoltán szerint az a cél, hogy de­cember 10-ig jussanak egyezségre az egyes láncokkal, vagy legalább közeledjenek az álláspontok. 

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!