hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 26., hétfő - Dömötör.
hirdetés

Vegyipar

Vegyi stratégiát fogadott el az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság vegyi stratégiát fogadott el, amely az egészség és a környezet veszélyes anyagokkal szembeni védelem fokozására, valamint a vegyi anyagok biztonságos és fenntartható innovációjának ösztönzésére fókuszál, céljai között szerepel, hogy környezetbaráttá tegye az európai vegyipart - közölte az uniós bizottság.

hirdetés

Frans Timmermans EU-biztos, az európai zöld megállapodással kapcsolatos munka koordinátora azt közölte, a stratégia elfogadása jelenti az első lépést a mérgezéstől mentes környezet megteremtésére irányuló célkitűzések megvalósítása felé.

A stratégia magában foglalja a legkártékonyabb vegyi anyagok használatának betiltását vagy jelenlétük csökkentését és helyettesítését minden termékben, különösen olyan eszközök és fogyasztási cikkek esetében, mint a játékok, gyermekápolási szerek, kozmetikumok, mosószerek, élelmiszerekkel érintkező anyagok, köztük a csomagolóanyagok, és a különböző felhasználású textíliák. Használatuk csak akkor lehet engedélyezett, ha alkalmazásuk bizonyítottan elengedhetetlen, és biztonságosabb, fenntarthatóbb felhasználásuk garantált - közölte.

A stratégia teljes mértékben elismeri a vegyi anyagok alapvető szerepét a jólét, valamint a gazdaság, de még a zöld és digitális átmenet szempontjából is. Ugyanakkor felhívja a figyelmet a vegyi anyagok által okozott egészségügyi és környezeti kihívások sürgős kezelésének szükségességére.

Forrás: 123rf

Ennek szellemében konkrét intézkedéseket irányoz elő a vegyi anyagok biztonságos és fenntartható előállítására, valamint annak biztosítására, hogy minden előnyüket teljesíteni tudják anélkül, hogy károsítanák a bolygót, valamint a jelenleg élőket és a jövő generációit.

A stratégia a vegyipar számára számos innovációs és beruházási javaslatot foglal magába a tervezéstől, a gyártáson és felhasználáson át a biztonságos megsemmisítésig. Tájékoztatási követelményeket ír elő annak érdekében, hogy a gyártók és a fogyasztók hozzáférjenek egy-egy termék kémiai összetevőire és a biztonságos felhasználására vonatkozó információkhoz - közölte.

Timmermans hozzátette, az uniós bizottság globálisan kívánja előmozdítani a biztonsági és fenntarthatósági előírások szigorítását, továbbá el kívánja érni, hogy ne állíthassanak elő sem belföldi felhasználásra, sem kivitelre szánt tiltott, vagy veszélyes vegyi anyagokat az Európai Unióban.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!