hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Villámon a villám

Egy japán kísérlet megmutatta, miként lehet a sós íz érzetét előidézni pusztán áram használatával.

hirdetés

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint mostanában egy átlagember naponta 10 gramm sót fogyaszt el, ami duplája az ajánlott adagnak. Ez a mennyiség már számottevően növeli például a magas vérnyomás, különböző szívbetegségek és az agyvérzés kialakulásának kockázatát is. A gond az, hogy aki rendesen megsózza az ételt, az általában nem külső kényszerből teszi, hanem mert így szereti az ennivalót. Az ilyen emberek számára jó hír lehet, hogy egy japán kísérlet szerint az emberek szájában a sós íz érzetét akár só alkalmazása nélkül is reprodukálni lehet.

Mindehhez nem is kell mást csinálni, csak némi áramot kell vezetni a fogyasztók nyelvére. Természetesen ez esetben nem arról van szó, hogy hirtelen 220 voltot kéne diktálni a vacsorázók szájába, inkább pici elektromos impulzusokra érdemes itt gondolnunk. Az ízlelőbimbókban finom szálacskák bizonyos módon ingerelve jeleket küldenek az agynak. Ha valami a megfelelő szőrszálakat a sóhoz hasonlóan stimulálja, akkor (ez a valami) a markáns ízesítőanyag zamatának érzetét fel tudja ébreszteni az emberek tudatában. A Tokiói Egyetemen már ki is fejlesztettek egy elektromos villát, amellyel ez a hatás előidézhető.

Forrás: Japan Inside

Az evőeszköz újratölthető elemmel működik. Amikor a villát a nyelvéhez érinti, a felhasználó egy, a nyélen pihenő gomb megnyomásával teremtheti meg az ízváltoztatást előidéző áramkört, mi több egy három fokozatú skálán még azt is megválaszthatja, hogy mennyire sósnak szeretné érezni az ételt. A villa gyártási költsége nagyon alacsony, és egy sótlan ételekkel végrehajtott teszten már bebizonyította, hogy képes megfelelni a rendeltetésének.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Food & Wine)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.