hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Visszaeső bevételre számítanak a nagyvállalatok

Visszaesett a hazai nagyvállalatok árbevétel-és profitvárakozása a következő egy évre vonatkozóan, ugyanis a cégek átlagosan 0,4 százalékos árbevétel- és 2,6 százalékos profitcsökkenést várnak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index adataiból. Ezzel szemben a gazdasági környezet megítélésére csak rövid távon van hatással a koronavírus-járvány, amiben vélhetően a kormányzati intézkedéseknek pozitív szerepe van. A cégek harmada szerint javulni fog a gazdasági környezet a következő egy évben, három éves időtávon pedig nem számolnak a járvány hatásaival.

hirdetés

„A K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adatai alapján a magyarországi, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok árbevétel- és profitnövekedését eltüntette a koronavírus-járvány. Jelenleg a vállalatok 0,4 százalékos árbevétel-csökkenéssel számolnak a következő egy évre. A nyereségvárakozásokat tekintve is jelentősen romlott a cégvezetők véleménye, ugyanis átlagosan 2,6 százalékos profitcsökkenést várnak” – foglalta össze az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H üzleti ügyfelek divízió vezetője.

A nagyobb méretű cégek pesszimistábbak

A cégek következő egy évre vonatkozó árbevétel-és profitvárakozásai rendkívül erős csökkenést mutatnak, és az index történetében először kerültek negatív tartományba. A cég mérete és a várakozások mértéke között összefüggés figyelhető meg, ugyanis a legnagyobb méretű cégek várakozásai a legkedvezőtlenebbek, ami vélhetően annak tudható be, hogy ők lassabban tudnak alkalmazkodni a vírusjárvány okozta drasztikus változásokhoz.

A 2-4 milliárd forint éves árbevétellel rendelkező cégek 0,9 százalékos növekedést várnak, míg a 4-10 milliárd forint éves árbevétel közötti cégek 1,1 százalékos, a 10 milliárd forint éves árbevétel feletti nagyvállalatok pedig 4,1 százalékos visszaesésre számítanak a következő egy évben.

Összességében a válaszadók több mint ötöde (21%) árbevétel-csökkenéssel számol, viszont még mindig nagyobb azok aránya, akik bővülést valószínűsítenek (26%). A járványhelyzet a vállalatok jelenlegi árbevételére is rányomta a bélyeget: közel fele (49%) könyvelt el árbevétel-csökkenést az előző év ugyanezen időszakához képest, ez szektor szinten átlagosan 8 százalékos kiesést jelent 2020 második negyedévében.

A gazdasági helyzet jobb megítélését  a kormányintézkedések is segítik  

A vállalati döntéshozók visszajelzései alapján a vírusjárvány csak rövid távon befolyásolta kedvezőtlenül a gazdasági helyzet megítélését. Bár a cégek több mint ötöde (21%) romlásra számít, az előző negyedévhez képest jelentősen, 16 százalékról 30 százalékra növekedett azok aránya, akik szerint a magyar gazdaság helyzete javul egy éves időtávban. Középtávon viszont már nem számolnak a járvány hatásaival a vállalatvezetők, ugyanis 39 százalékuk számít javuló gazdasági környezetre. Valószínűsíthető, hogy a cégek a bejelentett gazdasági kormányintézkedések miatt gondolják azt, hogy a járvány nem lesz hosszú távon hatással a gazdaságra, ugyanis szignifikánsan, 21 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint a kormány gazdaságpolitikája javítja vállalatuk eredményességét. Ez az arány 2014 óta nem nőtt 20 százalék fölé.

 

A K&H nagyvállalati növekedési index kutatásról

A hazai nagyvállalatok jelentős gazdasági szerepe miatt a K&H Csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel együttműködésben 2014-től kezdődően átfogó negyedéves kutatást végez, amelyben feltérképezi a hazai nem-állami nagyvállalati szektor aktuális helyzetét, valamint hogy hogyan látják saját cégük és a gazdasági környezet változásait a következő egy évben. A kutatás 250, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A legutóbbi felmérés 2020. május 28. és június 4. között zajlott.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai