hirdetés
hirdetés
2022. január. 28., péntek - Károly, Karola.
hirdetés

Trends

Waitrose Food and Drink Report 2021-2022

Our report reveals how we’ve we’ve become a nation of homebodies, why potato milk is set to be the next food trend and how TikTok is influencing our shopping lists.

hirdetés

“The past 19 months have seen us fall back in love with our homes. We’ve rediscovered the fun, creativity and sense of togetherness that food brings to our households and many have embraced the inspiration that we get from popping to the shops to pick up our groceries. The majority of the people we surveyed told us the pandemic has fundamentally changed their outlook: they’re more conscious of their mental and physical health, they’re enjoying life’s simple pleasures, and they’ve embraced the importance of family and friends.” (JAMES BAILEY Partner & Executive Director)

The full report is available here.

But enjoying being at home isn’t the same as being antisocial. Quite the opposite, in fact. We’re unwinding with bursts of hospitality and blasts of ‘pop-up hedonism’. There is a pent-up need to reconnect with loved ones. A quarter of those surveyed plan to host more dinner parties than they did previously. These gatherings are likely to be smaller than before, but no less important: many hosts are trading up when it comes to their hosting menus. We’re also making smarter use of our outdoor spaces. One in five households invested in a new barbecue over lockdown, while one in 10 installed an outdoor bar.

 

Of course, the pandemic has changed how we shop too. A quarter of our respondents bought food online for the first time this year, while the number of people shopping every day of the week has doubled in a year. We’ve adapted accordingly, increasing capacity on waitrose.com from 50,000 orders a week to up to 300,000. We’ve also ramped up our partnership with on-demand grocery delivery app Deliveroo, with some interesting results (see pages 18-19). But our stores still remain crucial. In fact, they’ve become ‘one-stop shops’, with John Lewis products becoming increasingly available in Waitrose stores. For example, we’ve extended the priceconscious ANYDAY range of homeware in our branches, meaning you can pick up cooking equipment along with your dinner. And our Click & Collect service adds convenience and flexibility. Half of those we spoke to tell us they plan to shop in physical stores more often now that restrictions have eased.

The full report is available here.

(forrás: waitrose.com)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Milyen újdonságokat tartogatnak a HR- szolgáltatók 2022-re?

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!