hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 18., hétfő - Lukács.
hirdetés

Zsugorodik a hazai élelmiszerek aránya a szlovák láncokban

A Szlovák Élelmiszer Kamara (PKS) megbízásából, a GfK Szlovákia piackutató cég által végzett felmérés szerint a szlovák kiskereskedelmi láncok polcain csak az élelmiszer 39 százaléka származik hazai forrásokból. A felmérést Szlovákia hét kereskedelmi lánca 360 üzletében végezték március 1. és 23. között.

hirdetés

Ez az arány 1 százalékkal alacsonyabb, mint egy ével ezelőtt volt, tudta meg kedden a TASR hírügynökség. Az élelmiszer-termelők arra figyelmeztetnek, hogy a hazai élelmiszer-termékek részaránya az elmúlt hat évben 50-ről 39 százalékra esett vissza. „Egyetlen olyan év sem volt, amely a hazai élelmiszer arányának megszilárdulását vagy növekedését hozta volna” – mondta a PKS elnöke, Daniel Poturnay.

A leggyakrabban forgalmazott hazai élelmiszerek a tejtermékek (56 százalék), amelyet az ásványvizek (55 százalék), borok (52 százalék), a sörök és az alkoholok (51 százalék) követnek. A legritkábban előforduló hazai élelmiszerek az étolaj és a csokoládét nem tartalmazó édességek (mindkettő 12 százalék), a konzervek (15 százalék) és a csokoládé (21 százalék).

Az egyes láncokat illetően megállapítható, hogy a hazai élelmiszer-termékek aránya a COOP Jednota (60 százalék) és a CBA (54 százalék) üzleteiben a legmagasabb. A Tesco esetében 43, a Kauflandnál 35 százalékot mértek. A lista végén a Lidl található, 16 százalékkal. A PKS biztos abban, hogy ezt a hanyatló irányzatot meg kell állítani. A szervezet felhívta a Mezőgazdasági-és Térségfejlesztési Minisztérium vezetését, hogy támogassák a hazai élelmiszer-termékeket. Képviselői úgy ítélik meg, hogy a Minisztérium közreműködése nélkül nehéz idők várnak hazai előállítású élelmiszerekre.

(forrás: Figyelő Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!