hirdetés
hirdetés

HR kihívások a kereskedelemben

Fluktuáció és toborzás-kihívás a kereskedelemben, FMCG-szektorban

Időpont:
2020. március. 03. 08:30
Helyszín:
La Vida Duna Rendezvényház (1138 Budapest, Dunavirág u. 2.)

MUNKA – ERŐ – VISZONYOK

Fluktuáció és toborzás-kihívás a kereskedelemben, FMCG-szektorban

A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ízelítő a programból:

 Munkaerőpiaci timeline: honnan hova tartunk? – Mi a helyzet most a munkaerőpiacon?  Hányan és kik keresnek ma állást Magyarországon? Megfordult a világ? Ki szorong ma inkább, a munkavállaló, vagy a munkáltató? A munkaerő kevés, vagy nem elég hatékony? Miben van nagyobb potenciál, a bevonzásban, vagy a megtartásban? Melyek a legjellemzőbb hiányszakmák az FMCG-ben?
Előadó: Decsy Diána, senior branch manager és Szokody Ágnes, marketing manager, Randstad Hungary Kft.

TOBORZÁS, FLUKTUÁCIÓ

 Ismerni kell a munkavállalók problémáit, ahhoz, hogy felfigyeljenek ránk – Milyen állást keresni ma Magyarországon a munkavállalók szerint? Mitől szoronganak az álláskeresők? Mi okoz nekik a legnagyobb problémát a munkakeresés közben?
Előadó: egyeztetés alatt

 Hogyan kell hatékony álláshirdetést írni? – Mi érdekli az álláskeresőt? Milyen szavakat, kifejezéseket használjunk, és mit kerüljünk a vonzó álláshirdetésben?
Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus

 Best practice! Lépjünk ki a megszokott keretekből! Váljunk potenssé! – Meghökkentő gyakorlati módszerek a toborzásra. Ott kell jelen lenni, ahol a potenciális munkavállalókat tényleg megtaláljuk.
Előadó: Babecz Dóra, HR vezető, Waberer's Szemerey Logisztika Kft.

 Best practice! Hogy ébresszük fel a szunnyadó (munka)erőt? – Program a megváltozott munkaképességűek bevonására
Előadó: egyeztetés alatt

 Egyre több pofon a munkaadónak – Miért mennek el a munkavállalók? – Gyorsul a fluktuációs spirál. Egyetlen év alatt 36-ról 41 százalékra ugrott az átlagos fluktuáció (2018-ról 2019-re). A fluktuáció optimális szintje átlagosan 7-11 százalék között mozog! Mindez 12 százalék felett komoly veszteséget okoz, 30 százalék felett pedig azonnali beavatkozás szükséges. Mit lehet ellene tenni?
Előadó: Csikós-Nagy Katalin, fluktuációkezelés-szakértő, Evolution Group

KIVÁLASZTÁS

 Keressük a csodaszarvast, de van hozzá nyílpuskánk?
A szervezetedet Te ismered a legjobban! Te tudod, mire van szükséged, ahhoz, hogy a legmegfelelőbb munkatársakat találd meg. A testreszabott kiválasztással megtalálod a csodaszarvast, minden pozicióra és még a fluktuáció is csökkenthető. Megismerheted a nyílpuskákat és megtanulhatod azt is, hogyan használd őket!

Előadó: Dósa Annamária, senior tanácsadó, Assessment Systems

MOTIVÁCIÓ, MEGTARTÁS

 Storytelling! A beépített főnök… Amikor a beosztott és a főnök helyet cserél!
A közelmúltban kísérleti jelleggel néhány cég vállalatvezetője „álruhába bújva” megtapasztalhatta, vállalatánál milyen a kékgallérosok mindennapi élete. Megváltozott-e szemlélete? Milyen tanulságokkal ült vissza a főnöki székbe?
Előadó: Losó Viktor, igazgató, Mirsa

 Storytelling! Föntről le, lentről fel – Egy ember, aki vezérigazgatóból lett árufeltöltő. Mi az, ami föntről másként látszik? Hogyan csinálná másként, ha újra vezetői székbe ülne? Van-e esély összehangolni a cégmenedzsment elvárásait a dolgozói érdekekkel?
Előadó: Czeczeli Tamás, a Deichmann egykor volt vezérigazgatója, jelenleg „Milkman” 

 Kerekasztal-beszélgetés! Tartsd meg a kulcsembereidet! – A kulcsemberek megtartása kulcskérdés. A tehetséges kollégák megtartása mindig kihívás a vezetők számára, mivel a jó munkaerő a konkurencia érdeklődését is felkelthetik. Mit tehet a vezető, ha szeretné a legjobb kereskedőjét, legszorgalmasabb dolgozóját megtartani? Elég, ha időről-időre elismerjük őket? Hogyan motiváljuk őket, hogyan erősítsük a hűségüket? Meddig ér a karrierlépcső?
Résztvevők hamarosan

 Az alfától a veteránig – Korcsoporti motiválás és generációk közti harmonizálás Mindig fokozott kihívást jelent, ha több generáció dolgozik együtt. Az életkortól független – vagy pont attól függő - erősségek miatt fontos, hogy szinergia alakuljon ki a generációk között. A generációs különbségekből fakadó konfliktusok megnehezíthetik egy munkahely kommunikációját és eredményességét. A szakadékok a kulturális, a munkamotivációs, a kommunikációs, a szocializációs különbségek miatt is mélyülhetnek. Melyek a korcsoporti jellemzők? Hogyan változik az inspiráció, a motiváció és azt ösztönzés a különböző generációknál? Hogyan tartsuk meg a Baby boomert, az X- vagy az Y - generációs munkavállalókat?
Előadó: egyeztetés alatt

HATÉKONYSÁGNÖVELÉS, VERSENYKÉPESSÉG MEGŐRZÉSE

 Megtartás, elkötelezettségnövelés okostelefonon
Vajon hányan olvassák el az öltözőben kirakott HR tartalmú plakátokat? Vajon hány százaléka jut el a központból érkező üzeneteknek a kiszolgáló pultokban dolgozókhoz? Mértük már? Mérhető egyáltalán a jelenlegi eszközeinkkel?
Kereskedelemben a munkavállalók 90%-a non-desk, se email címük, se számítógépük. Szétszórtan, kisebb csoportokban, több telephelyen, több műszakban dolgoznak. Az hatékony megszólításuk, velük való folyamatos kommunikáció, megfelelő friss információval való ellátásuk, kétirányú visszajelzések kezelése kulcs kérdés az elkötelezettség javításában és a versenyképesség megőrzésében.

És ott van még az onboarding, amelyre gyakran sem idő, sem helyszín, sem pedig segítő mentor nem jut. Ennek egy részét is lehet digitalizálni és akár mobilon tálalni. Ne feledjük, a munkavállalóink közel 100%-a rendelkezik okostelefonnal és használ facebookot vagy egyéb social média felületet.
Hogyan digitalizálhatunk HR és belső kommunikációs folyamatokat? Hogyan kapcsoljam be a shopokban doolgozó munkavállalóimat a vállalati korforgásba? Lehet-e ezt mérni, analizálni? Mutatjuk a megoldást!
Előadó: Fulai Viktória, ügyvezető, Blue Colibri

 További részletek hamarosan!

Hasznos információk:
 Időpont: 2020.03.03.
 Kapunyitás: 8.30
 Konferencia kezdete: 9.00
 Konferencia zárása: 16.00
 Helyszín: La Vida Duna Rendezvényház (1138 Budapest, Dunavirág u. 2.)

Részvételi díj:
 Early bird jelentkezés január 31-ig: 29 900 Ft + Áfa / fő
 Teljes árú részvételi díj február 1-től: 34 900 Ft + Áfa / fő
 Csoportos jelentkezés 3 főtől: 29 900 Ft + Áfa / fő


A jelentkezési lap letöltéséhez kattintson a képre, majd kitöltve juttassa vissza a szervezőknek a toth.jazmin@pphmedia.hu email címre!

 Letöltöm a jelentkezési lapot!

Kapcsolat:
 Tóth Jázmin
 toth.jazmin@pphmedia.hu
 +36 1 430 4544
Rendezvényszponzoráció: Galambos Zsófia, galambos.zsofia@pphmedia.hu

A jelentkezési lap (szerződés) aláírásával Megrendelő hozzájárul képviselői és kapcsolattartói személyes adatainak kezeléséhez a szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából. Hozzájárul továbbá, hogy számára a Vállalkozó hírleveleket küldjön. Megrendelő kijelenti, hogy Vállalkozó adatkezelési tájékoztatóját megismerte és kifejezetten elfogadja. (https://pphmedia.hu/adatkezeles)

A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
A részvételi díjról számlát küldünk a megadott email címre, 8 napos fizetési határidővel.
Az étel és ital közvetített szolgáltatás.
A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülhetnek.
A programváltozás jogát fenntartjuk!

Támogatóink:
Blue Colibri
Assessment Systems

Letölthető fájlok

hirdetés
hirdetés
hirdetés