hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 25., hétfő - Blanka, Bianka.
hirdetés

A G’Roby elindította a QR-kódos bevásárlást

Megérkezett Magyarországra az újdonság

Megerősítette a G'Roby a Pénzcentrum.hu korábbi értesülését: az élelmiszerlánc az első, amely Magyarországon bevezeti a QR-kódos vásárlási technikát. Az online boltként működő plakátokkal már több helyen találkozhatnak a budapestiek, most mutatjuk azt is, hogy működik a rendszer.

hirdetés

Látványos és izgalmas technológiai újdonsággal találkozhatnak a magyar vásárlók. A hétvégén elindult ugyanis az az újfajta, QR-kódos vásárlási modell, amely világszerte izgalmas mobiltechnológiai/kiskereskedelmi fejlesztésnek számít.

Az online élelmiszer-kereskedelemben piacvezető G'Roby-lánc megerősítette a Pénzcentrum korábbi értesüléseit arról, hogy ők vezetik be Magyarországon elsőként az új megoldást. Mint megtudtuk, a rendszer mobil vásárlási hátterét biztosító MasterCard-dal közös becsléseik 300-500 vásárlást helyeznek kilátásba.

qrA QR-kódos vásárlás működési elve, hogy óriásplakátokat helyeznek ki forgalmas helyekre – például metrómegállókba – amelyeken különféle élelmiszerek, vegyi áruk képe látható, a képek mellett pedig egy okostelefonnal beolvasható QR-kód. A kód az áruházlánc honlapjára irányítja a vevőt, aki így egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást. Így gyakorlatilag a reggeli várakozással eltöltött időben bevásárolhat a vacsorához anélkül, hogy egy percet töltene az adott boltban.

Úgy tudjuk, Budapesten 17 forgalmas megállóban találhatóak a vásárlásra ösztönző hirdetések, de a későbbiekben az is elképzelhető lesz, hogy irodaházakban is találkozhatnak majd a fogyasztók hasonló megoldásokkal. Sőt, a legkedveltebb termékek képét (és a hozzá tartozó QR-kódot) akár hűtőmágnes formájában is megkaphatjuk, így telefonunk néhány kattintásával a közkedvelt, gyakran vásárolt, szezonális vagy nagyon kedvező árú termékeket egyszerűen és gyorsan lehet majd megrendelni. (A felmérések szerint ugyanis a fogyasztók szívesen próbálják ki a QR-kódokat otthon, nyugodt környezetben is).

A G'Roby négy speciális csomag-ajánlatot, a foci Eb-hez passzoló sör-, chips-, és üdítőpakkokat kínál a vevőknek, díjmentes házhoz szállítással.

A technológiát már tízezrek használják

A vásárláshoz szükséges mobilfizetési technológia már most is a fogyasztók/felhasználók rendelkezésére áll: a MasterCard Mobile alkalmazás már 20 ezernél is több magyar telefonon működik, ennek segítségével gyakorlatilag a telefonunkat használjuk qrbankkártyánk helyett, fizetéshez, számlabefizetéshez egyaránt. Az alkalmazás használatához szükséges adattárolási és adattovábbítási szolgáltatást az FHB DWH Szolgáltató Zrt., míg az elfogadóhelyek számára a pénzügyi szolgáltatást az FHB Bank Zrt. nyújtja.

Ezzel a rendszerrel tulajdonképpen a regisztráció során létrehozott virtuális bankkártyánkkal (Mobil Bankkártya) egyenlítjük ki a számlát. Az alkalmazás biztonsági elemeinek köszönhetően csak az mPIN kódot ismerő felhasználó tud fizetni, tehát illetéktelenek akkor sem képesek tranzakciót indítani a készülékünkről, ha a telefonunkat ellopják vagy elhagyjuk.

A MasterCard 2011-ben végzett hazai felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő – a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott a mobilfizetési alkalmazások használatára. Jóllehet, ez az arány folyamatosan változik, ahogy egyre több kereskedő fogadja el a fizetési alkalmazást, illetve nő a szolgáltatás ismertsége.

Mi az a QR-kód?

A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód (tulajdonképpen pontkód), ami nevét a Quick Response (gyors válasz) rövidítéséből kapta. A kódot a legtöbb okostelefon (egy egyszerű, ingyenesen letölthető programmal, és a készülék fényképezőjével) képes értelmezni.

Ha QR kódot látunk valahol, akkor tartsuk a telefonunk kameráját a kód fölé és amennyiben a telefonnak sikerült beolvasnia a kódot, a képernyőre ki is írja az eredményt, azaz például behívja a kód mögött lévő weboldalt, telefonszámot vagy szöveget.
 

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés