hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

Bemutatta zöldborsó-gyorsfagyasztási eljárását a MIRELITE

Az 1981 óta működő, azóta folyamatosan korszerűsített albertirsai hűtőházának működésén keresztül mutatta be a MIRELITE MIRSA Zrt. hogyan kerülhetnek a fogyasztók tányérjára idénytől függetlenül egész évben friss, magyar zöldségek és gyümölcsök, vagy az otthoni környezetben csak fáradságos és gyakran rengeteg hulladékkal járó előkészületeket kiküszöbölő gyorsfagyasztott gombócok, krokettek, mártások.

hirdetés

Javában tart a zöldborsószezon, és ennek apropóján a MIRELITE albertirsai üzemében mutatta be a zöldség gyorsfagyasztási folyamatát. A vállalat az eljárás precizitásának demonstrálásával igyekezett szétoszlatni a terméket érintő élelmiszerlánc-biztonsági aggodalmakat. A MIRELITE emellett arra is büszke, hogy a gyártás folyamán felhasznált víz 95%-a megtisztítva kerül vissza a természetbe.

 

A mélyhűtött termékek több vitamint tartalmaznak, mint a friss zöldség, ami a termékpálya hosszúsága miatt, gyakran csak napokkal, hetekkel később kerül a vevő asztalára, amikorra a vitamin egy jelentős része már lebomlik. Ezzel szemben a gyorsfagyasztás lehetőséget ad arra, hogy az optimális érési időt megvárva a betakarítás a növény érésének legjobb pillanatában történjen meg, majd ezt követően néhány órán belül lefagyasztásra kerüljön, és mínusz 20-22 fokon legyen eltárolva.

Gyorsfagyasztott élelmiszer gyártás, tárolás, beruházás

A MIRELITE MIRSA Zrt. három telephelyén (Albertirsa, Miskolc, Domoszló) összesen 225 ezer négyzetméter alapterületen végez gyorsfagyasztott élelmiszer gyártást, tárolást. Az összesen 32 ezer palettás gyorsfagyasztott élelmiszer tároló kapacitása az országban a legnagyobb, míg az éves szinten 40 ezer tonnás gyártó kapacitásával is a legnagyobbak között van. Albertirsán a tárolás 8 darab 60 méter hosszú, 18 méter széles és 8 méter magas hűtő teremben történik.

A gyártás során alkalmazott energiagazdálkodás, környezettudatosság

A gyorsfagyasztás, mint tartósítási mód nem olcsó technológia, rengeteg energiát igényel, a gyártáshoz egy kisebb város villamos energia ellátására elegendő áramra is szükség lehet.

A gyártás során a zöldségek megtisztításához nagy mennyiségű vízre is szükség van.  Ehhez Albertirsán négy db ásványvíz minőséget adó 150 méter mély kút áll rendelkezésre, mely 4000 liter/másodperc kapacitással rendelkezik.  A Miskolcon előállított termékek kiváló minőségét pedig 650 méteres mélységből feltörő karsztvíz szolgálja.

A környezet megóvását szem előtt tartva a MIRELITE MIRSA Zrt. beruházott a gyártás során felhasznált nagy mennyiségű víz újrafelhasználásába is. Ennek eredményeként Albertirsán a gyártás során felhasznált kommunális és ipari tisztított szennyvíz 95 százalékát juttatja vissza a természetbe, mellyel egy környékbeli erdőt táplál.

A gyorsfagyasztott élelmiszerek egyik nagy előnye mind a fogyasztók, mind gyártás szempontjából a pazarlás csökkentése. Míg az otthoni konyhai előkészületek során az egyes zöldségek maradéka sok esetben a szemetesbe kerül, addig a gyorsfagyasztott élelmiszerek gyártása során fel nem használt elemek is hasznosulnak, például állatkertekbe takarmányként.

A vállalatról

2014-ben az előző évhez képest jelentős növekedést elérve 3,45 milliárd forintos forgalmat realizált a MIRELITE MIRSA vállalat.

A vállalat 210 főt foglalkoztat folyamatosan, s a nyári idényben általában további 150 alkalmazott szorgoskodik a vállalat három telephelyén.

A hazai mellett az export tevékenység is jelentős, nem csak Európába, hanem a világ közel 60 országába szállítja termékeit a vállalt.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai