hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Gallicoop: minden tekintetben növekedés 2014-ben

Az egyik legnagyobb hazai baromfitermelő cég, a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. 2014-ben minden tekintetben tovább növekedett. A fennállásának 25. évfordulóját tavaly ünneplő szarvasi pulykafeldolgozó növelte piaci részesedését, a hústermelés volumenét, az exportját és a belföldi értékesítését, az élő pulyka felvásárlását, árbevételét, valamint beruházásokra és felújításokra is többet fordított 2014-ben. Mindezek mellett, ha kis mértékben is, de dolgozóinak létszáma is emelkedett.

hirdetés

Míg a 2013. év a szarvasi Gallicoop számára kisebb hullámvölgyet jelentett, addig a tavalyi évet abszolút sikeresen zárta a pulyahús értékesítés vonatkozásában mára már 47%-os piaci részesedéssel rendelkező vállalat. A társaságnál 2014-ben minden mutató növekedett 2013-hoz képest:

• a 2012-ben és 2013-ban közel azonos árbevétel 2014-ben 4%-kal, 33,6 milliárd forintra nőtt
• az exportból származó bevétel is folyamatos növekedést mutat: míg 2013-ban 22%-kal, addig 2014-ben 11%-kal nőtt az export-bevétel (13,1 mrd Ft)
• a folyamatos növekedés jellemzi a pulykahús értékesítést is: 2012-ben 21,7 ezer, 2013-ban 24 ezer, tavaly pedig 24,8 ezer tonna (3%-kal nőtt)
• az exportált pulykahús mennyisége is emelkedett: 2013-ban 15%-kal, 2014-ben pedig 8%-kal nőtt a volumen, 13,1 ezer tonnára

„Tavaly azt mondtuk, hogy a 2013-as szintet megtriplázva 800 millió Ft körül szeretnénk beruházásokra, termék innovációra és egyéb fejlesztésekre költeni, hogy ebben is piacelsőséget szerezzünk. 2014-ben sikerült e terveinket felülmúlni, ugyanis közel 1 milliárd forintot forgattunk vissza a nyereségből a cég fejlesztésére.” – mondta el Erdélyi István, a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A társaság életében az export továbbra is hangsúlyos terület, éppen ezért a meglévő erős piacokon (Anglia, Ausztria, Olaszország) továbbra is jelen lesz a vállalat, ám új piacokat is keres Dél-és Kelet-Európában. A sikertermékek a Natura pulykamell, valamint a Körös pulykamell sonka.

A vállalat a pulyka- és baromfi ágazati adatait figyelembe véve is növekedést mutat:

• élő pulyka felvásárlása az előző évhez képest 9%-kal, 40 ezer tonnára nőtt
• hús kitermelése 8%-kal emelkedett, 2014-ben 32 ezer tonna húst állított elő
• 2013-hoz képest mind a pulyka-, mind a baromfifelvásárlása 6-6%-kal nőtt
• a tovább feldolgozott termékek és a panírozott termékek értékesítése is emelkedett; előbbi 7 700 tonna, utóbbi 4 300 tonna volt 2014-ben

Az eredmények kapcsán Erdélyi István kiemelte, hogy „a cég sikerei a több mint 25 éves Gallicoop-nál dolgozó szakemberek és munkatársak lelkiismeretes, felelősségteljes munkájának és szakértelmének eredménye, valamint természetesen a fogyasztóknak köszönhetőek, akik körében kivívtuk a bizalmat.”

A 2014-es eredmények összegzéseként Erdélyi István megjegyezte, hogy e mutatók nemcsak egy cég fő számait, hanem egy ágazat állapotát is mutatják. „A hazai pulykatermelők ismét bizakodnak, ahogy a többi termékpálya szereplői is. Csak bízni tudok abban, hogy ezt az újbóli ágazati növekedést a kormány is támogatja, lévén a magyarok baromfihúsból fogyasztanak a legtöbbet.”

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai